تازه های فناوری

آیفون‌‌ های سال ۲۰۲۰ اپل از مودم 5G اینتل بهره می‌برند

جمعه, 10 فروردين 1403

با وجود انتشار خبرهایی مبنی بر تصمیم جدید اپل درباره‌ی تأمین مودم 5G، آیفون‌های نسل بعدی اپل با مودم 5G اینتل روانه‌ی بازار خواهند شد.

برخی منابع خبری اعلام کرده بودند که اپل تصمیم گرفته است تا آیفون‌های نسل بعدی را در سال ۲۰۲۰ با مودم5G اختصاصی خود عرضه کند؛ اما به‌نظر می‌رسد که این شایعه صحت ندارد. روز پنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، یکی از منابع مدعی شد که اپل شرکت اینتل را از تصمیم خود برای استفاده نکردن از تراشه‌ی مجتمع این شرکت، شامل مودم 5G، وای‌فای و بلوتوث موسوم به Sunny Peak آگاه ساخته است؛ اما ظاهرا تراشه‌ی Sunny Peak از اتصال 5G پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین اینتل کماکان در انتظار فروش مودم 5G به اپل است.

از آنجایی که اپل تنها مشتری مودم Sunny Peak محسوب می‌شود؛ بنابراین استفاده نکردن کوپرتینونشین‌ها از این مودم، به‌مفهوم متوقف شدن خط تولید آن خواهد بود. منابع آگاه مدعی هستند که مودم‌ Sunny Peak کنار گذاشته شده است و افرادی که مشغول کار روی آن بوده‌اند، در پروژه‌های دیگری به کار گمارده شده‌اند. علاوه بر این اظهارنظرهای اینتل در مورد نقشه‌ی راه این شرکت برای ماژول‌های تجاری 5G در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ نشان ‌می‌دهد که اینتل انتظار دارد تا تراشه‌های مورد نیاز اپل برای آیفون‌های ۲۰۲۰ را تولید؛ اما مشخص نیست که پس از آن چه اتفاقی خواهد افتاد.

r39.jpg

اینتل در این‌ باره اعلام کرد:

نقشه‌ی راه اینتل برای مودم‌های مودم‌های 5G تجاری بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ تغییری نکرده است و ما نیز کماکان به برنامه‌ها و پروژه‌های 5G خود متعهد هستیم.

اینتل درصدد بود تا متوجه شود که چرا اپل مودم‌ Sunny Peak را کنار گذاشت. مدیران اینتل حدس می‌زنند که برخی مشکلات مهندسی در شرکت اینتل باعث بروز چنین وضعیتی شده است. اینتل امیدوار بود که پشتیبانی از فناوری وای‌فای پرسرعت جدیدی به‌نام Wi-Fi 802.11ad را به مودم‌های Sunny Peak اضافه کند؛ ولی برخی مشکلات مهندسی اجازه‌ی انجام چنین کاری را به اینتل نداد.

کوپرتینونشین‌ها برای تامین مودم 5G، علاوه‌بر شرکت اینتل، می‌توانند به طراحی اختصاصی خود رجوع کنند، با شرکت‌های دیگری از جمله کوالکام وارد همکاری شوند یا به‌صورت هم‌زمان با چند تأمین‌کننده همکاری کنند. پیش از این خبرهایی مبنی بر تلاش مدیاتک برای تامین مودم آیفون‌های سال ۲۰۱۸ مطرح شده بود. مدیاتک با تولید مودم 5G‌ برای آیفون‌ اپل از سد اینتل عبور می‌کند. ظاهرا مدیاتک برای تامین تراشه‌ی وای‌فای اسپیکر هوم‌ پاد اپل، به‌صورت رسمی از کوپرتینونشین‌ها سفارش گرفته است. شاید تا زمانی که اپل بخواهد تصمیم نهایی خود را در مورد سفارش تراشه‌ی 5G‌ بگیرد مدت زمانی طول بکشد و در بازه‌ی زمانی فرصت دارد مدیاتک را محک بزند تا بتواند در نهایت تصمیم درستی بگیرد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment