تازه های فناوری

عرضه موبایل های مجهز به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر شتاب بیشتری می گیرد

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر قابلیت نسبتا جدیدی است که آهسته و پیوسته در حال باز کردن راه خود در میان گجت های مختلف به ویژه موبایل است. اخیرا محققان مؤسسه چینی «Sigmaintell» با بررسی داده های بازار برآورد کرده اند که تا پایان سال ۲۰۱۸ حداقل ۴۲ میلیون موبایل مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر عرضه خواهد شد.

اگرچه زمینه استفاده از این ابزارها دامنه گسترده ای از ابزارهای الکترونیک را در برمی گیرد اما به نظر می رسد در آینده نزدیک بیشترین رشد را در حوزه موبایل خواهند داشت چرا که در سال آتی موبایل های پرچمدار و شاخص احتمالا از این حسگر بهره خواهند برد.

سامسونگ بزرگترین شرکتی است که انتظار می رود در اوایل سال ۲۰۱۹ و طی کنفرانس بین المللی موبایل بارسلونا حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را در گلکسی اس ۱۰ معرفی کند. کمپانی دیگری که در کنار غول کره ای از راهکار حسگر اثر انگشت اولتراسونیک بهره برداری خواهد کرد هواوی است.

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

با این حال به نظر می رسد شرکت های دیگر به سمت سنسورهای اپتیکال سوق پیدا کرده اند که نسبت به مدل اولتراسونیک از دقت، کارایی و سرعت کمتری  برخوردار است. مزیت اصلی سنسورهای اپتیکال قیمت کمتر است که آنها را به گزینه ای جذابی برای موبایل های میان رده تبدیل کرده است.

بر اساس برآوردهای Sigmaintell تعداد موبایل های مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از ۱۰۰ میلیون موبایل فراتر می رود و از آنجا که این اسکنرها با پنل های LCD سازگاری ندارند این امر نشان دهنده رونق یافتن بازار پنل های OLED خواهد بود.

 

ویوو و میزو از همین حالا مدل های بهره مند از سنسورهای مذکور را روانه بازار کرده اند و انتظار می رود که در آینده نزدیک شیائومی هم به این جمع بپیوندد. معرفی میزو ۱۶ به عنوان ارزانترین موبایل دارای اسکنر زیر نمایشگر با قیمت ۴۰۰ دلاری نشان دهنده ورود این فناوری به موبایل های میان رده و حتی اقتصادی است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment