تازه های فناوری

آیپد پرو 2018 اپل بدون جک هدفون به بازار عرضه می‌شود

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل با ضخامت ۵.۹ میلی‌متر و بدون جک هدفون،‌ یکی از باریک‌ترین آیپدهای اپل به‌زودی معرفی و به بازار عرضه خواهد شد.

براساس اطلاعات فاش‌شده در توییتر توسط کاربری به نام کوین‌کوین که پیشتر نیز اطلاعاتی در مورد گوشی‌هایآیفون XS و آیفون XR به اشتراک گذاشته بود،‌ انتظار می‌رود که آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل با ضخامت ۵.۹ میلی‌متری و یکی از باریک‌ترین دستگاه‌های اپل به‌زودی به بازار عرضه شود. در نتیجه، با توجه به ضخامت باریکی که برای این دستگاه درنظر گرفته شده، وی معتقد است دیگر فضایی برای قرار دادن جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در این دستگاه باقی نمی‌ماند.

روز گذشته خبر دیگری در این مورد منتشر شد و تصاویر جدیدی از آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل بدون بریدگی بالای نمایشگر فاش شد. ضخامت ۵.۹ میلی‌متری که کوین‌کوین بدان اشاره کرده است، با آنچه پیشتر Slashleaks در مورد iPad Pro به‌اشتراک گذاشته شده بود، مطابقت دارد. 

آیپد پرو 2018

اگر به ابعاد آیپد پرو اپل دقت کنید، به همین نتیجه خواهید رسید. ضخامت آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی ۶.۱ میلی‌متر است و در نتیجه انتظار می‌رود مدل جدیدتر، باریک‌تر از مدل قبلی طراحی شود. انتظار می‌رود اپل دو مدل آیپد پرو نسل جدید خود را به‌زودی معرفی کند. از بین این دو مدل آیپد پرو جدید، ضخامت تخمین‌زده‌شد‌ه‌ی ۵.۹ میلی‌متر، مربوط به آیپد پرو ۲۰۱۸ کوچکتر با ابعاد ۱۰.۵ اینچی یا ۱۱ اینچی خواهد بود. از سوی دیگر، آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی فعلی Apple ضخامتی در حدود ۶.۹ میلی‌متر دارد که از ضخامت آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی بیشتر است.

البته در خبر فاش‌شده‌ی اخیر Slashleaks، عرض آیپد پرو کوچکتر برابر ۷ اینچ (۱۷۸.۵۲ میلی‌متر)، طول آن ۹.۷ اینچ (۲۴۷.۶۴ میلی‌متر) در نظر گرفته شده است. همچنین در همین منبع خبری، آیپد پرو مدل بزرگتر با عرض ۸.۵ اینچ (۲۱۵ میلی‌متر)‌ و طول ۱۱ اینچ (۲۸۰.۶۶ میلی‌متر) معرفی خواهد شد. 

آیپد پرو 2018

پیشتر نیز در شایعه‌ای که از سوی وب‌سایت ژاپنی Mac Otakara فاش شده بود، ابعاد آیپد پرو کوچکتر  برابر ۲۴۷.۵ میلی‌متر در ۱۷۸.۷ میلی‌متر و ضخامت آن برابر ۶ میلی‌متر برآورد شده بود. در همین‌ وب‌سایت اعلام شده بود که آیپد پرو بزرگتر با ابعادی برابر ۲۸۰ میلی‌متر در ۲۱۵ میلی‌متر و با ضخامت ۶.۴ میلی‌متر معرفی خواهد شد. 

اگر بخواهیم این اطلاعات را با آنچه در حال حاضر منتشر شده است مقایسه کنیم، باید بگوییم که آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی با ابعاد ۶.۸ اینچ (۱۷۴.۱ میلی‌متر)‌ در ۹.۸ اینچ (۲۵۰.۶ میلی‌متر)‌ و آیپد بزرگتر با ابعادی برابر ۱۲.۶ اینچی (۲۲۰.۶ میلی‌متر)‌ در ۱۲ اینچ (۳۰۵.۷ میلی‌متر) معرفی خواهد شد. 

حاشیه‌‌ی بالایی، پایینی و دو طرف آیپد پرو جدید در حدود ۶ میلی‌متر خواهد بود. اطلاعات منتشرشده‌ی Slashleaks، حاشیه‌‌های ۷.۲ میلی‌متری را برای آیپد پرو مشخص کرده بود که خبر از حاشیه‌ی بزرگتری نسبت به اطلاعات فعلی دیده می‌شود.

خبرهای غیررسمی و فاش‌شده‌ی قبلی در مورد آیپد پروهای جدید، بر طراحی دستگاه‌هایی با حاشیه‌ی باریک‌تر تاکید داشتند. همچنین در خبرهای قبلی گفته شده بود که باید منتظر آیپد پرو با بریدگی بالای نمایشگر برای قرار گرفت دوربین TrueDepth برای فناوری فیس‌آیدی باشیم. همچنین در خبر دیگری گفته شده بود که از آنجایی که آیپد پرو بعدی اپل فاقد دکمه‌ی فیزیکی هوم خواهد بود، لذا حاشیه‌ی پایینی دستگاه هم باریک‌تر خواهد شد.

آیپد پرو 2018

با نگاهی به خبرهای مربوط به جک هدفون متوجه می‌شویم که این اولین بار نیست که چنین خبرها و شایعه‌هایی در مورد جک هدفون منتشر می‌شود. در ماه جولای، مک اواتاکارا اعلام کرد که مدل‌های آینده‌ی آیپد پرو اپل فاقد جک هدفون خواهند بود. از زمان معرفی آیفون ۷ به بعد نیز، گوشی‌های آیفون اپل بدون جک هدفون به بازار عرضه شدند. از آن زمان به بعد، اپل سعی می‌کند کاربران خود را به سمت استفاده از هدست‌های بلوتوث مانند AirPodها یا استفاده از راهکارهای مبتنی بر درگاه لایتنینگ تشویق کند. پیشتر نیز گفته شده بود .

اطلاعات به‌ اشتراک گذاشته‌شده از سوی Slashleaks، احتمالا از طریق سازنده‌ی قاب دستگاه به‌دست آمده است و از آنجایی که سایر منابع خبری نیز همین گفته‌ها را تایید می‌کنند، احتمال صحت اطلاعات این منبع خبری وجود دارد. Slashleaks علاوه‌بر انتشار ابعاد مدل‌های جدید iPad Pro، اطلاعات دیگری نیز در مورد وجود درگاه مغناطیسی هوشمند برای محصولات جدید اپل به‌اشتراک گذاشته است. پیشتر نیز گفته شد که نسل جدید آیپد پرو با پشتیبانی از درگاه ارتباطی مغناطیسی معرفی می‌شود. 

آیپد پرو 2018

البته شایعه‌های دیگری نیز در مورد آیپد پو ۲۰۱۸ اپل منتشر شده است که نشان می‌دهد آیپد پرو ۲۰۱۸ به‌جای اتصال لایتنینگ از USB-C بهره می‌برد. همچنین با تراشه‌ی سریع‌تر A12 و به‌همراه نسل بعدی قلم Apple معرفی خواهد شد. 

هنوز مشخص نیست که اپل در چه تاریخی مدل‌های جدید iPad Pro را معرفی خواهد کرد؛ اما انتظار می‌رود که این اتفاق به‌زودی رخ دهد. همچنین انتظار می‌رود کوپرتینونشین‌ها برای ماه اکتبر‌ (اوایل آبان‌ماه) رویدادی برگزار نمایند که به احتمال زیاد این رویداد در اواخر ماه اکتبر برگزار خواهد شد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment