تازه های فناوری

می میکس 3 از اینترنت نسل پنجم پشتیبانی خواهد کرد

جمعه, 10 فروردين 1403

شرکت چینی شیائومی تأیید کرد که می میکس ۳ یکی از اولین گوشی‌های هوشمندی خواهد بود که از اینترنت نسل پنجم پشتیبانی می‌کند و با ۱۰ گیگابایت رم عرضه خواهد شد.

چندی پیش، شیائومی پوسترهای تبلیغاتی جدیدی را منتشر کرده بود که به گوشی می میکس ۳ مربوط می‌شدند. حال این شرکت به صورت رسمی اعلام کرد که می میکس ۳ در فهرست اولین گوشی‌هایی قرار دارد که با فناوری ارتباطی نسل پنجم سازگار بوده و دارای ۱۰ گیگابایت رم خواهد بود. شایعه‌ی وجود ۱۰ گیگابایت رم و پشتیبانی از فناوری 5G در پرچمدار جدید Xiaomi مدتی بود که شنیده می‌شد، اما امروز با تأیید شعبه‌ی اسپانیایی این شرکت، این شایعه به صورت رسمی رنگ واقعیت به خود گرفت.

Mi MIX 3

گنجاندن ۱۰ گیگابایت رم در یک گوشی هوشمند، بیشتر از آن که کاربردی باشد یک ویژگی تبلیغاتی به شمار می‌رود تا شیائومی مشخصات پرچمدار جدید خود را به رخ دیگران بکشد، اما پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم می‌تواند بسیار مفید واقع شود. باید به این مسأله توجه کرد که دیگر شرکت‌های مطرح سازنده گوشی‌های هوشمند، در خوشبینانه‌ترین حالت، اواخر سال آینده میلادی به  اینترنت پشتیبانی از نسل پنجم ورود پیدا خواهند کرد و پیش‌قدم شدن شیائومی در این زمینه جای تحسین دارد.

Mi MIX 3

در حال حاضر هیچ تراشه‌ای در بازار وجود ندارد که بتواند از اینترنت نسل پنجم پشتیبانی کند؛ در نتیجه، می میکس ۳ مجبور خواهد بود در کنار مودم موجود بر روی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵، یک مودم دیگر نیز به گوشی خود اضافه کند که این مورد بر عملکرد باتری ‌تأثیر منفی می‌گذارد. راه دیگری این است که شیائومی تا زمان تولید انبوه تراشه‌ی ۸۱۵۰ که از اینترنت نسل پنج پشتیبانی می‌کند، صبر کند که در این صورت، می میکس ۳ قبل از سال ۲۰۱۹ میلادی به بازار عرضه شود.

 
 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment