تازه های فناوری

مایکروسافت، اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی Hummingbird را معرفی کرد

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

اپلیکیشن Hummingbird مبتنی بر هوش مصنوعی توسط مایکروسافت معرفی شد. کاربران می‌توانند اخبار مورد علاقه‌ی خود را به‌صورت سفارشی‌شده مطالعه کنند.  

 

معمولا کاربرانی که اخبار را دنبال می‌کنند، اپلیکیشن‌های مختلف خبری روی گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌های خود نصب می‌کنند. مایکروسافت، برای کاربران سیستم‌عامل اندروید که علاقه‌مند به خواندن اخبار هستند، اپلیکیشنی به نام Hummingbird مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی کرده است. 

برخلاف اپلیکیشن‌های خبری فعلی مایکروسافت که از کاربر انسانی برای سفارشی خواندن خبرها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اپلیکیشن Hummingbird از هوش مصنوعی برای سفارشی خواندن خبرها و انتشار استوری‌های مورد علاقه‌ی کاربر استفاده می‌کند.  

اپلیکیشن Hummingbird

 

کاربر با استفاده از حساب کاربری لینکدین یا مایکروسافت می‌تواند وارد اپلیکیشن شود. پس از ورود به برنامه، مایکروسافت از کاربر در مورد دسته‌بندی اخباری که وی تمایل دارد خبرهای آن حوزه را دنبال کند، سوال می‌کند تا کاربر بتواند دسته‌بندی‌های مختلف اخبار را باتوجه به علاقه‌مندی خود انتخاب کند. اگر کاربر گزینه‌ی Mix را انتخاب کند، می‌تواند تمام تیترهای خبری که شامل ۱۶ دسته‌بندی مختلف است را در فید خبری خود در اختیار داشته باشد. 

وقتی کاربر اپلیکشن را باز می‌کند، زبانه‌های مختلفی را مشاهده می‌کند که هر کدام کاربردی دارند. مثلا زبانه‌ی Your Mix، دسته‌بندی‌های انتخاب‌شده‌ی کاربر را به وی نشان می‌دهد. سایر زبانه‌ها، مربوط به استوری‌هایی است که کاربر می‌تواند آن‌ها را به فید خبری اضافه کند؛ مثلا کاربر می‌تواند موضوعاتی همچون سرگرمی یا ورزش را اضافه کند. همچنین باتوجه به موقعیت مکانی کاربر، امکان اضافه کردن زبانه‌ی اخبار محلی در اختیار کاربر قرار داده شده؛ انتخاب اخبار محلی باتوجه به موقعیت مکانی کاربر اختیاری است.

در حالی که کاربر هنوز در اپلیکیشن Hummingbird حضور دارد، می‌تواند با ضربه‌زدن روی هر استوری، به منبع اصلی خبر دسترسی داشته باشد؛ و با ضربه‌زدن روی X که در گوشه‌ی بالای سمت چپ برنامه قرار داده شده است، به صفحه‌‌ی اصلی برنامه بازگردد. با ضربه‌زدن روی منوی همبرگری شکل در گوشه‌ی سمت راست، کاربر می‌تواند عدم علاقه‌مندی خود را در مورد یک استوری مشخص کند. همچنین این امکان در اختیار کاربر گذاشته شده است تا در صورتی که استوری‌های یک منبع را دوست ندارد، تمامی استوری‌های آن منبع برای وی مسدود شود.

با توجه به اطلاعات منتشرشده در گوکل پلی استور در مورد اپلیکیشن Hummingbird، هرچقدر کاربر بیشتر از این برنامه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کند، بهتر می‌تواند استوری‌های مورد علاقه‌ی خودش را در سراسر وب جستجو و پیدا کند و کمتر با موضوعاتی مواجه شود که به آن‌ها علاقه‌ای ندارد. در حال حاضر این اپلیکیشن تنها در دسترس کاربران سیستم‌عامل اندروید در ایالات متحده قرار دارد و کاربران آمریکایی می‌توانند در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته با کمک اپلیکیشن Hummingbird در جریان آخرین خبرهای مورد علاقه‌ی خود قرار گیرند.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment