تازه های فناوری

گوگل برای توسعه پوشیدنی‌ها، مهندس و طراح استخدام می‌کند

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

گوگل برای توسعه‌ی محصولات پوشیدنی خود همچون پیکسل واچ، قصد دارد مهندس و طراح گجت‌های پوشیدنی استخدام کند. 

 

سال گذشته‌ی میلادی، گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد معرفی ساعت هوشمند جدیدی از سوی گوگل مطرح شد. انتظار می‌رفت باتوجه به معرفی و به‌روزرسانی پلتفرم Wear OS، ساعت هوشمندی در رقابت با اپل واچ و گلکسی واچ سامسونگ از سوی گوگل به بازار معرفی شود. 

ظاهرا به‌نظر می‌رسد گوگل در حال استخدم مهندسین و طراحانی است تا بتوانند روی محصول جدید این شرکت کار کنند. براساس فهرست فرصت‌های شغلی جدید گوگل که ازطریق اندروید پلیس منتشر شده است، گوگل درنظر دارد برای بخش مهندسی سخت‌افزار و گجت‌های پوشیدنی، مدیر جدیدی استخدام کند تا بتواند راهبرد توسعه‌ی محصولات پوشیدنی، همچنین توسعه‌ی کاربردها، ویژگی‌ها و قیمت‌گذاری آن‌ها را برعهده بگیرد.

همچنین گوگل درنظر دارد برای طراحی دستگاه‌های پوشیدنی شرکت، مهندس طراح استخدام کند تا بتواند مدیریت طراحی محصولات پوشیدنی شرکت را برعهده بگیرد و محصولاتی با طراحی پیشرو، جذاب، کاربرپسند و متناسب با سایر محصولات گوگل طراح کند. در حال حاضر، تنها محصول سخت‌افزاری پوشیدنی گوگل، پیکسل بادز است. در مهرماه ۱۳۹۶، پیکسل بادز جدیدترین هدفون بی‌سیم گوگل معرفی شد. هدفون هندزفری گوگل مورد استقبال قرار گرفت. یکی دیگر از محصولات پوشیدنی این شرکت، گوگل گلس اینترپرایز ادیشن بود که به‌نظر می‌رسد باید منتظر نسخه‌ی جدید آن باشیم. در آذرماه، گوگل گلس اینترپرایز ۲ در گیک بنچ رؤیت شد. پوشیدنی‌های مبتنی بر پلتفرم Wear OS توسط سایر شرکت‌ها نیز طراحی و به بازار عرضه شده‌اند. همین رویکرد در گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عاملاندروید هم دیده می‌شود. پیش از آنکه پرچمداران گوگل از جمله نکسوس و پیکسل به بازار عرضه شوند، شاهد معرفی گوشی‌های هوشمندی با سیستم‌عامل اندروید بودیم. 

مستندات مربوط‌به فهرست استخدامی گوگل نشان می‌دهد نباید منتظر معرفی ساعت هوشمند پیکسل واچ جدید گوگل در آینده‌ی خیلی نزدیک باشیم. ظاهرا شرکت درنظر دارد به‌جای خرید شرکتی جدید یا تولید محصولات خود توسط برند دیگری، ابتدا تیم طراحی و متخصصی در حوزه‌ی طراحی و تولید محصولات پوشیدنی ساماندهی کند. از نظر پیشینه‌ و سابقه، گوگل برای تولید گوشی‌های هوشمند نکسوس و پیکسل با شرکت‌هایی مانند اچ‌تی‌سی، ال‌جی، موتورولا و سامسونگ همکاری داشته است اما با گذشت زمان به این نتیجه رسیده که باید تیم مهندسی و طراحی خودش را داشته باشد. 

اوایل ژانویه‌ی ۲۰۱۹ میلادی مشخص شد گوگل با پرداخت ۴۰ میلیون دلار، قصد دارد از دانش فسیل در زمینه ساعت هوشمند استفاده کند. این گمانه‌زنی طرح شده بود که گوگل قصد دارد کل تیم کاری توسعه‌ی ساعت هوشمند فسیل را تصاحب کند. اما فسیل تاکید که همچنان به فعالیت خود در حوزه‌ی ساعت‌های هوشمند ادامه می‌دهد و تیم ۲۰۰ نفره‌ی بخش تحقیق و توسعه‌ی فسیل کماکان با شرکت فسیل همکاری مستقیم خواهند داشت و با موفقیت با ۱۴ برند مختلف به فعالیت خود ادامه خواهند داد. 

نیروهای استخدامی جدید گوگل قرار است در دفتر مرکزی گوگل در مانتین ویو مشغول فعالیت شوند. گوگل به‌دنبال استخدام افرادی با حداقل ۱۵ سال سابقه‌ی کار مستقیم در زمینه‌ی توسعه‌ی محصول است تا بتواند میلیون‌ها واحد از محصول خود را در بازارهای سراسر جهان به‌فروش برساند. باتوجه به اینکه گوگل برای استخدام نیروی مورد نظر خود استانداردهای بالایی را تعریف کرده است، به‌نظر می‌رسد تعداد نسبتا محدودی از متخصصان، واجد چنین شرایطی باشند. با این حساب، انتظار می‌رود زمان رونمایی از پیکسل واچ به سال ۲۰۲۰ میلادی یا حتی بعد از آن موکول شود. 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment