تازه های فناوری

آیپد مینی 5 با سرعت عملکرد بالاتر و طراحی مشابه نسل قبلی معرفی می‌شود

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

آیپد مینی ۵ اپل از نظر ظاهری نسبت به مدل قبلی، تفاوت چندانی نخواهد داشت؛ ولی به‌نظر می‌رسد سرعت عملکرد بالاتری داشته باشد.  

براساس آخرین اخبار، نسل بعدی آیپد مینی اپل از سرعت پردازشی بالاتری برخوردار خواهد بود و ظاهرا تفاوت ظاهری چندنی با نسل قبلی آیپد مینی نخواهد داشت. آیپد مینی ۵ اپل با درگاه لایتنینگ و جک هدفون به بازار عرضه خواهد شد.

براساس آخرین گزارش‌های منتشرشده از سوی Mac Otakara و DigiTimes که وبسایت خبری MacRumors آن را پوشش داده است؛ چهار سال پس از عرضه‌ی آیپد مینی ۴، کوپرتینونشین‌ها قصد دارند به‌زودی نسخه‌ی جانشین بعدی این دستگاه را به بازار عرضه کنند و باید منتظر نسل بعدی آیپد مینی اپل باشیم. 

ماه گذشته نیز بلومبرگ گزارشی منتشر کرد که خبر از رونمایی آیپد مینی جدید اپل می‌داد. کدهای مربوط‌به سیستم‌عاملنسخه‌ی iOS 12.2 نیز این موضوع را تأیید می‌کنند. اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی نیز گفته شد که اپل در سال آینده آیپد مینی ۵ و آیپدی ۱۰ اینچی را رونمایی خواهد کرد. 

با وجودی‌که طی سال‌های اخیر، اپل محصولات استاندارد خود از جمله آیپد و آیپد پرو را با تغییرات مختلفی به بازار معرفی کرده است؛ اما به‌نظر می‌رسد آیپد مینی با چنین تغییرات شاخصی به بازار عرضه نشود و همان طراحی سنتی خودش را حفظ کند. براساس اعلام Mac Otakara، ابعاد تبلتجدید اپل مشابه نسخه‌ی قبلی خواهد بود و با اتصال لایتنینگ و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری به بازار عرضه خواهد شد. این در حالی است که آیپدپرو که در سال ۲۰۱۸ توسط کوپرتینونشین‌ها رونمایی شد، به‌جای درگاه لایتنینگ و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، تنها از یک پورت USB-C بهره می‌برد. واضح است که موقعیت قرارگیری میکروفون پشتی نیز به قسمت وسط بالای دستگاه تغییرمکان خواهد داد و شاید تنها تغییر ظاهری دستگاه جدید، همین تغییر موقعیت قرارگیری میکروفون پشتی باشد.

اما از نظر مشخصات داخلی، ظاهرا باید منتظر دستگاهی با مشخصات ارتقایافته‌تری باشیم. هرچند هنوز جزییات مربوط‌به مشخصات آیپد مینی ۵ تأیید نهایی نشده؛ اما آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که آیپد مینی ۵ اپل با تراشه‌ی A10 Fusion یا A10X Fusion معرفی خواهد شد که باعث می‌شود دستگاه جدید، قدرتی مشابه آیپد ۹.۷ اینچی مدل ۲۰۱۸ یا آیپد پرو مدل ۲۰۱۸ داشته باشد. باوجودی‌ که هر دو دستگاه آیپد مدل ۲۰۱۸ اپل از اپل پنسل پشتیبانی می‌کنند، اما مشخص نیست که آیا نسل جدید آیپد مینی هم با اپل پنسل به بازار عرضه می‌شود یا خیر.

درکنار مشخصاتی که برای آیپد مینی جدید اپل برشمرده شده است، به‌نظر می‌رسد محصول جدید کوپرتینونشین‌ها دستگاهی با طراحی سنتی باشد. همان‌طور که گفته شد، انتظار می‌رود آیپد مینی نسل جدید با همان اتصال لایتنینگ و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری معرفی شود و برخلاف آیپد پرو ۲۰۱۸ از پورت USB-C بهره نبرد. در نتیجه انتظار می‌رود شاهد برخی لوازم جانبی در جعبه‌ی دستگاه نباشیم. از سوی دیگر، ابعاد دستگاه جدید نشان می‌دهد که با محصولی با طراحی متفاوت و کاملا جدید مواجه نخواهیم بود. اگر چنین مشخصاتی باعث می‌شود اپل محصولات خود را با کمترین قیمت به بازار عرضه کند، می‌تواند نسبت به حفظ جایگاه خود برای فروش محصولاتش در بازار امیدوار باشد.

 
 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment