تازه های فناوری

شارژ بی‌سیم دوربرد احتمالا در گوشی‌های بعدی ویوو ارائه می‌شود

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

ویوو در همکاری با یک استارتاپ آمریکایی، احتمالا در گوشی‌های بعدی خود از فناوری شارژ با منطقه‌ی تحت پوشش بزرگ پشتیبانی خواهد کرد.

 

شارژ بی‌سیم در گوشی‌های هوشمند یا ‌گجت‌های دیگر، اکنون در وضعیت مناسبی قرار دارد. البته، فناوری‌های موجود مشکلاتی را نیز برای کاربران به‌همراه دارند. به‌عنوان مثال باید گوشی موبایل را دقیقا روی صفحات شارژ قرار داد که قابلیت استفاده از آن‌ها را حتی نسبت به حالت شارژ با سیم هم کمتر می‌کند. به‌علاوه، در همان ابتدای کار هم نباید فراموش کنیم که دستگاه را روی صفحه قرار دهیم. درواقع، شارژرهای بی‌سیم کنونی آن‌چنان هم بی‌سیم و خودکار نیستند.

راهکاری که برای بهبود وضعیت کنونی شارژ بی‌سیم پیشنهاد می‌شود، شارژ واقعی بدون نیاز به هر پنل یا صفحه‌ی خاص است. در آن حالت، تنها وارد شدن به یک محوطه‌ی خاص، موجب شارژ شدن گجت کاربر می‌شود. به‌بیان‌دیگر با پیاده‌سازی فناوری‌های مورد نیاز، تنها کافی است به اتاق کار یا خانه‌ی خود وارد شوید تا فرایند انتقال نیرو و شارژ گوشی انجام شود.

استارتاپ Energous واقع در سن‌خوزه‌ی آمریکا، ادعا می‌کند که شارژ وایرلس را تا ۲۰ وات در محدوده‌ی ۴.۵ متری دستگاه خود، به کاربر ارئه می‌کند. سیستم مورد نظر آن‌ها، جریان برق را به امواج رادیویی تبدیل می‌کند که سپس، توسط دستگاه‌های الکترونیکی با دریافت‌کننده‌ی ویژه جذب می‌شوند. اولین راهکار ارائه‌‌شده توسط آن‌ها اکنون با نام WattUp Mid Field شناخته می‌شود که تا محدوده‌ی یک متری را پوشش می‌دهد، اما مدیر فناوری استارتاپ ادعا می‌کند که هدف آن‌ها یعنی رسیدن به محدوده‌ی ۴.۵ متری نزدیک است.

یکی از اولین شرکت‌هایی که قراردادی برای به‌کارگیری فناوری شارژ وایرلس امضا کرد، تولیدکننده‌ی آسیایی گوشی‌های هوشمند یعنی Vivo بود. محصولات آن شرکت عموما به مفهومی بودن مشهور هستند و البته تاکنون، دستاورد خارق‌العاده‌ای در بازار به‌همراه نداشته‌اند.

شارژ بی سیم Energous

استفن آر. ریزون مدیرعامل Energous درباره‌ی همکاری با ویوو می‌گوید:

ما از همکاری با تولیدکننده‌ی ششم گوشی‌های هوشمند در جهان، شگفت‌زده هستیم. همکاری که با جهت کشف کاربردهای واقعی نسخه‌ی دوم فناوری Wattup ما شکل گرفت.

جامعه‌ی ما روزانه وابستگی زیادی به گوشی‌های هوشمند خود دارد و شارژ باتری در حال اتمام، یکی از چالش‌ها و نگرانی‌های همیشگی ما است. ویوو از فناوری Wattup استفاده خواهد کرد تا نگرانی کنونی کاربران از اتمام شارژ باتری‌ها را از بین ببرد. فناوری جدید،‌ نسبت به نسل‌های قبلی مزایای زیادی دارد و کاربرد بالایی هم برای کاربران در زمان کار با دستگاه‌هایشان خواهد داشت.

مارک تیندال، معاون ارشد، توسعه‌دهنده‌ی استراتژی و مدیر برنامه‌ی ارشد در Dialog Semiconductor درباره‌ی همکاری مذکور می‌گوید:

ویوو یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود که رشد مناسبی هم دارد. کاربران آن‌ها عموما نسل جوان هستند و شرکت، همیشه تلاش می‌کند تا با استفاده از فناوری‌های جدید، چالش‌های روزمره‌ی آن‌ها را حل کند.

بازار بزرگ و قابل توجهی اکنون در صنعت گوشی‌های هوشمند وجود دارد. ما اعتقاد داریم که همکاری Energous با ویوو ظرفیت آن را دارد که فناوری Wattup را به عموم جامعه معرفی کند و نسل دوم شارژ وایرلس را با سرعت بیشتری به دست مشتریان برساند.

هنوز مشخص نیست که اولین محصول تجاری با فناوری Energous چه زمانی عرضه شود، اما قطعا ویوو شرکتی خواهد بود که آن را به‌معنای واقعی تجاری می‌کند. فراموش نکنید که ویوو شرکتی بود که محصولات نوآورانه همچون گوشی‌ هوشمند با حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایش‌گر، دوربین سلفی کشویی و گوشی هوشمند بدون پورت را به بازار معرفی کرد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment