تازه های فناوری

واتساپ تعداد دفعات فوروارد شدن پیام‌‌های ارسال‌شده را نشان می‌دهد

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

با استفاده از دو ویژگی جدید واتساپ، کاربران می‌توانند متوجه شوند پیامی که ارسال کرده‌اند، چندین بار فوروارد شده است.

هفته‌ی‌ گذشته، واتساپ ویژگی‌های جدیدی همچون مرورگر درون اپلیکیشن و جستجوی تصاویر معکوس را در نسخه‌ی سیستم عامل اندرویدی اپلیکیشن خود مورد تست و بررسی قرار داد. براساس آخرین اخبار، واتساپ در ادامه‌ی بررسی ویژگی‌های جدید قبلی، در حال توسعه‌ی دو ویژگی جدید دیگر است.

دو ویژگی جدید دیگر واتساپ، «Forwarding Info» و «Frequently Forwarded» نامیده می‌شوند. ویژگی Forwarding Info به کاربران نشان می‌دهد پیامی که برای دیگران ارسال کرده‌اند، چندین بار فوروارد شده است. کاربران با نگه داشتن انگشت خود روی پیامی که ارسال کرده‌اند و مراجعه به قسمت اطلاعات پیام در قسمت بالای نمایشگر می‌توانند متوجه شوند پیامی که برای کسی ارسال کرده‌اند، چندین بار فوروارد شده است.

واتساپ

براساس گزارش منتشرشده از سوی WABetaInfo، کاربران تنها می‌توانند تعداد دفعات فوروارد شدن پیام‌هایی که برای دیگران ارسال کرده‌اند را متوجه شوند. این بدان معنی است که اگر کاربری بخواهد متوجه شود پیامی چند بار فوروارد شده، باید ابتدا آن را برای دیگران (‌یا برای خودش)‌ ارسال کند تا بتواند به اطلاعات مربوط‌به تعداد دفعات فوروارد شدن دسترسی پیدا کند. 

ویژگی دیگر جدید واتساپ، Frequently Forwarded نام دارد. زمانی‌که پیامی بیش از ۴ بار فوروارد شود، برچسب «Frequently forwarded» به بالای پیام اضافه خواهد شد. برچسب نشان می‌دهد که اگر پیامی ۵ بار یا بیشتر فوروارد شده باشد، کاربر نمی‌تواند تعداد دفعات فوروارد شدن را مشاهده کند، بلکه تنها برچسب Frequently Forwarded را بالای پیام خواهد دید. 

واتساپ

هر دو ویژگی جدید در نسخه‌ی بتای واتساپ ۲.۱۹.۸۰ برای سیستم‌عامل اندروید در دسترس کاربران قرار دارد. اما کاربرانی که از این نسخه‌ی واتساپ استفاده نمی‌کنند، نمی‌توانند به ویژگی‌های جدید پیام‌رسان واتساپ دسترسی داشته باشند. همچنین هنوز مشخص نیست که این دو ویژگی جدید در نسخه‌ی غیربتای واتساپ نیز در دسترس کاربران قرار گیرد. ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که باید برطرف شود. اما درنهایت انتظار می‌رود به‌زودی تمام کاربران واتساپ در سراسر جهان ویژگی‌های جدید را در اختیار داشته باشند.

ویژگی جدید نشان می‌دهد که چرخش پیام‌ها در پیام‌رسان واتساپ به‌چه صورتی است و درنهایت باتوجه‌به انتشار گسترده‌ی برخی پیام‌ها، می‌توان در برخی موارد به‌عنوان مولفه‌ای برای شناسایی اخبار جعلی از موثق از این ویژگی جدید استفاده کرد. این در حالی است که پیش‌تر گفته شده بود واتساپ برای مبارزه با اطلاعات نادرست فوروارد پیام‌ها را محدود کرده است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment