تازه های فناوری

تمام افزونه های مرورگر فایرفاکس به دلیل یک مشکل غیر فعال شدند

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

مرورگر فایرفاکس با مشکلی مواجه شده که بر اثر آن، تمامی افزونه‌های نصب شده‌ی کاربران به حالت غیرفعال درآمده‌ است.

 

آیا شما هم پس از باز کردن مرورگر فایرفاکس با مشکل غیرفعال شدن غیرمنتظره‌ی همه‌ی افزونه‌های خود مواجه شده‌اند؟ باید بگوییم که شما تنها کاربری نیستند که چنین مشکلی را تجربه کرده‌ است.

بنابه گزارش‌ها، یک مشکل نرم‌افزاری بر تمامی افزونه‌های فایرفاکس اثر گذاشته و باعث شده تا همه‌ی افزونه‌های نصب شده‌ی کاربران روی این مرورگر با عنوان legacy فهرست شوند. همچنین کاربران با یک پیام هشدار با مضمون اینکه افزونه‌ برای استفاده در فایرفاکس تأیید نشده و به حالت غیرفعال درآمده است مواجه شده‌اند.


کیتلین نایمان مدیر بخش افزونه‌های موزیلا در انجمن گفتگوی آنلاین این شرکت در رابطه با مشکل فوق اینگونه نوشته است:در روز چهارم مه (۱۴ اردیبهشت) در بخش گزارش‌ باگ‌هایموزیلا، تیکت جدیدی ثبت شده که اعلام می‌کند کد امضا کردن تاییدیه‌ در مرورگر با مشکل مواجه شده و به حالت منقضی درآمده است. از آنجا که این مشکل به یک تاییدیه‌ی اساسی مرتبط است، نصب مجدد افزونه‌ها نمی‌تواند آن را رفع کند. اگر شما این کار را انجام دهید درنهایت احتمال دارد با پیام خطای متفاوتی مواجه شوید ولی افزونه‌ها همچنان غیرفعال باقی می‌مانند. اینکه مشکل غیرفعال شدن افزونه‌ها برای همه‌ی کاربران حل شود نیازمند پیگیری از طرف موزیلا است و این شرکت باید یک وصله‌ی نرم‌افزاری برای حل آن ارائه دهد.

حدود ساعت ۶ گزارشی دریافت کردیم که مربوط‌به تاییدیه بوده و باعث شده تا افزونه‌های جانبی فایرفاکس غیرفعال شوند و نصب مجدد آن‌ها نیز این مشکل را رفع نمی‌کند.

تیم ما هم‌اکنون در حال کار روی مشکل یاد شده است. به‌زودی و به‌محض اینکه اطلاعات بیشتری به‌دست آوریم، به‌روزرسانی جدیدی برای رفع این مورد ارائه خواهیم داد.

همچنین در حساب رسمی توییر فایرفاکس اعلام شده:

بابت مشکلی که درحال حاضر با افزونه‌های فایرفاکس رخ داده، متاسف هستیم.

ما به‌سختی درحال کار برای رفع مشکل هستیم و شما را در جریان این به‌روزرسانی قرار خواهیم داد.

در ساعت ۱۱ چهارم مه موزیلا پستی در بلاگ خود منتشر کرد که در آن اعلام کرد مشکل مورد بحث هم‌اکنون در نسخه‌ی استاندارد دسکتاپ این مرورگر رفع شده.است، و برخی نسخه‌های دیگر فایرفاکس (از جمله نسخه اندروید) نیاز به به‌روزرسانی جداگانه‌ای دارند. وصله‌ی نرم‌افزاری برای نسخه‌ی دسکتاپ به‌طور خودکار طی چند ساعت آینده روی این مرورگر اعمال خواهد شد.

رفع مشکل غیرفعال شدن افزونه‌های فایرفاکس به‌صورت خودکار در پس‌زمینه‌ی این مرورگر اعمال خواهد شد. برای فعال کردن مجدد افزونه‌ها نیازی به طی کردن چند مرحله نخواهید داشت. درواقع برای حل مشکل مورد اشاره نیاز نیست افزونه‌ها را حذف کرده و مجددا اقدام به نصب آن‌ها کنید. حذف افزونه‌ها باعث می‌شود تا همه‌ی داده‌های مرتبط با آن‌ها نیز به‌طور کامل حذف شود و این درحالی است که غیرفعال کردن و فعال کردن مجدد افزونه‌ها، داده‌های مربوط‌به آن‌ها را حذف نخواهد کرد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment