تازه های فناوری

گوگل به کار برنامه Blog Compass پایان داد

جمعه, 10 فروردين 1403

بعد از گذشت چند ماه از آغاز به کار برنامه‌ی Blog Compass، حالا این برنامه از دسترس خارج شده است.

اواخر سال گذشته، گوگل ابزار مدیریت وبلاگ خود، Blog Compass را عرضه کرد. این ابزار توانایی کار با وردپرس و بلاگر را داشت و به مدیران و مالکان وبلاگ‌ها خدماتی ازجمله موضوعات روز و پنل مدیریت برای تجزیه‌و‌تحلیل و بخش نظرات ارائه می‌داد. با تمام این‌ها، زمان آن رسیده است گور دیگری به قبرستان گوگل اضافه کنیم؛ زیرا  Blog Compass نیز مُرده است.

وقتی در پلی استور Blog Compass را بازمی‌کنید، پیام خداخافطی به نمایش درمی‌آید. در پیام آمده است:

بعد از گذشت چند ماه، تصمیم گرفتیم به کار این برنامه پایان دهیم. اگر می‌خواهید مدیریت وبلاگ خود را ادامه دهید، می‌توانید از Blogger یا Site Kit یا WordPress استفاده کنید.

play store

طبق دیدگاه‌های کاربران، برنامه‌ی مذکور از اوایل اکتبر مشکلاتی داشت که کاربران نمی‌توانستند با حساب کاربری گوگل وارد شوند. آخرین گزارش‌ها نیز به اواخر ماه گذشته مربوط می‌شود. به‌گفته پلی‌استور، این برنامه در حدود ۱۰ تا ۵۰ هزار با نصب شده است.

در بخش دیدگاه‌ها، کاربران به برخی از ایراد‌های این برنامه اشاره کرده‌اند؛ ازجمله «وارد نمی‌شود» و «بعد از واردشدن، نام کاربری گوگل را درخواست می‌کند؛ ولی بعد از واردکردن نام کاربری هیچ اتفاقی نمی‌افتد» و «کار نمی‌کند».

گوگل هیچ حرفی درباره این تصمیم خود نزده است؛ اما به نظر می‌رسد برنامه‌ای که تمام عمر خود محدود به کشور هند بوده است، هیچ بختی برای موفقیت ندارد. همچنین گوگل از سال ۲۰۱۶، پلتفرم بلاگر خود را به‌روزرسانی نکرده است. این امر بی‌علاقگی گوگل به وبلاگ‌نویسی را نشان می‌دهد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment