تازه های فناوری

اپل آیفون‌های 2019 را با چه نامی معرفی می‌کند؟

جمعه, 31 فروردين 1403

در حالی که اکثر شایعات از آیفون‌های 2019 با نام آیفون 11 یاد کرده بودند، گزارشی جدید به نام آیفون پرو اشاره می‌کند.

 

اپل در گذشته از نامگذاری خاصی برای محصولات خود استفاده می‌کرد. آیفون‌های اصلی با اعداد مانند آیفون 4، آیفون 5 و آیفون 6 معرفی می‌شدند و نمونه‌های ارتقا یافته آن‌ها دارای پسوند S بودند که برای مثال می‌توان به آیفون 4S، آیفون 5S و آیفون 6S اشاره کرد. این نحوه نامگذاری تا سال 2017 ادامه داشت تا اینکه اپل تصمیم گرفت از گوشی‌های آیفون 7S و 7S پلاس رونمایی نکند. این شرکت مستقیما محصولات جدید خود را با عدد 8 نامگذاری کرد. در کنار این محصولات نیز از آیفون X که در حقیقت آیفون 10 نامیده می‌شود، رونمایی کرد. علت استفاده از 10 برای 10 سالگی تولید آیفون بود.

سال گذشته میلادی این شرکت دوباره سعی کرد از نامگذاری گذشته خود استفاده کند و گوشی‌های جدید سری ایکس را با حرف S همراه کند. در همین راستا شاهد رونمایی از آیفون XS بودیم که البته در کنار آن، گوشی‌های آیفون XS مکس و آیفون XR نیز در معرض دید عموم قرار گرفتند. در حالی که بسیاری منتظر رونمایی از آیفون‌های جدید تحت سری آیفون 11 هستند، گزارشی جدید این موضوع را رد کرده و خبر از نامگذاری جدید این محصولات می‌دهد.

 

بر اساس اعلام یک افشاگر با نام CoinX که سال گذشته میلادی نام‌های آیفون XS/XR را فاش کرد و همچنین وجود آیپد ایر 10.5 اینچی را یک هفته پیش از رونمایی رسمی اعلام کرد، نسل آینده گوشی‌های اپل با نام پرو از راه می‌رسند. در حال حاضر نحوه استفاده از پسوند پرو برای سه گوشی هوشمند آینده اپل به صورت دقیق مشخص نشده؛ با این حال ما می‌توانیم سه سناریو را برای آن در نظر بگیریم که به شرح زیر هستند:

  • سناریو اول: گوشی‌های آیفون 11 و آیفون 11 مکس با نام آیفون پرو 5.8 اینچی و آیفون پرو 6.5 اینچی وارد بازار شوند. در رابطه با گوشی جایگزین آیفون XR نیز می‌توان از نام آیفون 2019 استفاده کرد. به نظر ما این سبک نامگذاری کاملا منطقی به نظر می‌رسد چرا که مطابق با نحوه نامگذاری آیپدهای این شرکت است.
  • سناریو دوم: گوشی‌های جایگزین آیفون XS و XS مکس با نام‌های آیفون پرو و آیفون پرو مکس معرفی شوند. استفاده از نام پرو مکس تا حدودی عجیب به نظر می‌رسد؛ با این حال اپل با استفاده از نام XS Max نشان داد که می‌توان از حرف‌های مختلف برای نامگذاری یک محصول استفاده کرد. در این سناریو همچنان نسل آینده آیفون XR با نام آیفون 2019 شناخته می‌شود.
  • سناریو سوم: آیفون XS با آیفون 11 جایگزین شود و نسل جدید آیفون XS مکس با نام آیفون 11 پرو وارد بازار شود. در این میان نسل جدید آیفونXR نیز با نام آیفون 11R به فروش برسد.

آیفون‌های 2019 از نظر طراحی پنل جلویی تفاوت چندانی با آیفون‌های 2018 نخواهند داشت؛ با این حال با سبک طراحی جدیدی برای پنل پشتی این گوشی‌های هوشمند روبه‌رو خواهیم شد. همانند گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 XL، آیفون‌های 2019 نیز به یک ماژول مربعی شکل روی پنل پشتی خود مجهز می‌شوند. این ماژول در بخش بالایی سمت چپ پنل پشتی قرار می‌گیرد. سنسور اصلی با سنسور مورد استفاده در آیفون‌های 2018 یکسان خواهد بود و هر سه آیفون جدید به یک سنسور تله فوتو نیز مجهز می‌شوند. تفاوت اصلی میان مدل‌های پرو و استاندارد مربوط به سنسور سوم است.

بر اساس افشاگری‌هایی که تا به امروز صورت گرفته، اپل قصد دارد در دو آیفون 2019 از سه سنسور دوربین استفاده کند که این سنسور اضافه به صورت اولترا واید است. استفاده از سه سنسور برای دوربین اصلی باعث می‌شود آیفون‌های 2019 برای رقابت با گلکسی نوت 10 و یا هوآوی میت 30 پرو آماده‌تر از همیشه باشند. دوربین این محصولات از قابلیت جدید Smart Frame بهره می‌برد. اطلاعات دقیقی از این ویژگی به اینترنت راه پیدا نکرده؛ با این حال گفته می‌شود توسط آن می‌توان اطلاعات خارج از فریم را نیز ثبت و ذخیره کرد.

شایعات به استفاده از باتری‌های با ظرفیت بیشتر در آیفون‌های 2019 اشاره می‌کنند. این محصولات از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کنند که برای کاربران امکان شارژ ایرپاد و اپل را توسط گوشی‌های هوشمند خود فراهم می‌کند. قدرت آیفون‌های 2019 توسط چیپست اپل A13 تامین می‌شود. انتظار می‌رود این اسمارت فون‌ها در تاریخ 10 سپتامبر سال جاری میلادی به صورت رسمی معرفی شوند، البته تا به امروز شرکت اپل دعوتنامه‌ای را برای مراسم معرفی آیفون‌های 2019 اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment