تازه های فناوری

سامسونگ با همکاری شیائومی اولین دوربین 108 مگاپیکسلی را معرفی کرد

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

سامسونگ امروز در خبری اعلام کرد که با همکاری شیائومی دست به تولید اولین دوربین 108 مگاپیکسلی دنیا زده و این دوربین برای نخستین بار در یکی از موبایل‌های شیائومی به بازار می‌آید.

سامسونگ بالاخره رسما از اولین دوربین موبایل بالاتر از ۱۰۰ مگاپیکسل دنیا رونمایی کرد. دوربین ISOCELL Bright HMX یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است که با همکاری شیائومی تولید شده. این همکاری ظاهرا به یک اتفاق عادی میان این دو کمپانی تبدیل شده، چون شیائومی همین چند وقت پیش از اعلام کرد که به‌زودی موبایلی با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی معرفی خواهد کرد؛ موبایلی که از سنسور GW1 سامسونگ استفاده می‌کند.

سنسور ایزوسل برایت اچ‌ام‌ایکس یک سنسور ۰.۸ میکرومتری خواهد بود که اندازه آن برای اولین بار در دوربین‌های موبایلی به ۱/۱.۳۳ اینچ رسیده است. این سنسور می‌تواند تصاویری با رزولوشن ۱۲۰۳۲ در ۹۰۲۴ پیکسل را ثبت کند و از این حیث تنه به تنه دوربین‌های DSLR بزند. اندازه بزرگ این سنسور به اچ‌ام‌ایکس کمک می‌کند تا در محیط‌های کم‌نور نور بیشتری دریافت کند. به‌علاوه، ISO هوشمند این دوربین به خوبی می‌تواند ISO مناسب را با توجه به محیط برگزیند. سنسور اچ‌ام‌ایکس از فناوری‌های تتراسل و ایزوسل پلاس استفاده می‌کند، بنابراین می‌تواند تصاویری روشن با ۲۷ میلیون پیکسل بسازد. سنسور جدید سامسونگ و شیائومی در حالت فیلمبرداری می‌تواند با کیفیت 6K یعنی با رزولوشن ۶۰۱۶ در ۳۳۸۴ پیکسل و با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه ویدیو ضبط کند.

 

یونگین پارک، معاون کسب و کار سنسورهای سامسونگ، می‌گوید:

سامسونگ دائما در حال ایجاد نوآوری‌های جدید در فناوری پیکسل‌هاست تا سنسورهای ایزوسل ما بتوانند تصاویری را ثبت کنند که بیشترین شباهت را به چشم انسان داشته باشد. سنسور ایزوسل برایت اچ‌ام‌ایکس با همکاری شیائومی اولین سنسور موبایلی است که بیش از ۱۰۰ میلیون پیکسل دارد، و بازتولید کم‌نظیر رنگ و جزئیات خیره‌کننده آن با کمک فناوری تتراسل و ایزوسل پلاس میسر شده است.

 

طبق اعلام مشترک این دو شرکت، شیائومی اولین کمپانی بازار خواهد بود که از این سنسور استفاده می‌کند. در حال حاضر گفته می‌شود که شیائومی می میکس ۴ احتمالا میزبان این سنسور قدرتمند خواهد بود. تولید انبوه این دستگاه از اواخر ماه جاری میلادی آغاز می‌شود، بنابراین چیز زیادی باقی نمانده تا اولین سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی دنیا را در دست بگیریم.

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment