تازه های فناوری

گلکسی نوت 10 دارنده بهترین دوربین و نمایشگر از دیدگاه DxOMark و DisplayMate

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

دو مرجع معتبر بررسی دستگاه‌های هوشمند DxOMark و DisplayMate گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ را به ترتیب از نظر دوربین و نمایشگر به عنوان بهترین تلفن هوشمند موجود در بازار معرفی کردند.

شاید گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ از نظر مشخصات سخت‌افزاری به پای برخی از رقبا نرسد، ولی این به معنای کیفیت پایین پرچمدار جدید سامسونگ نیست، چون بر اساس دو تست جدیدی که به‌تازگی نتایج آن منتشر شده، DxOMark و DisplayMate مقام بهترین دوربین و نمایشگر را به گلکسی نوت ۱۰ داده‌اند.

نوت ۱۰ در DxOMark با کسب امتیاز ۱۱۳ با یک امتیاز فاصله بالاتر از هوآوی پی ۳۰ پرو و گلکسی اس ۱۰ قرار گرفته است. (البته تلفنی که در این آزمایش حضور داشته گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G بوده، ولی می‌توانیم کیفیت آن را به کل خانواده گلکسی نوت ۱۰ تعمیم دهیم.)

اگر ریز جزئیات این آزمون را مورد بررسی قرار دهیم به نکات جالبی دست می‌یابیم؛ مثلا می‌بینیم که نوت ۱۰ در بخش عکاسی با کسب امتیاز ۱۱۸ پایین‌تر از پی ۳۰ پرو با امتیاز ۱۱۹ قرار گرفته، ولی به لطف توان بالای فیلمبرداری خود (۱۰۱ در برابر ۹۷) این فاصله را جبران کرده است.

علاوه بر این، همان طور که گفتیم، سامسونگ از DisplayMate نیز بالاترین امتیاز را دریافت کرده که البته تعجبی ندارد، چون این شرکت خودش نمایشگرهای بسیاری از محصولات بازار را تولید می‌کند و طبیعی است که برای دستگاه‌های خودش سنگ تمام بگذارد.

DisplayMate می‌گوید سامسونگ به جای این که صرفا مشخصات پنل خود را بهبود ببخشد، تمرکز بیشتری روی دقت رنگ داشته است. در حقیقت، نمایشگر این دستگاه حالا از درون خود کارخانه به شکلی کالبیره شده که دقت بسیار بیشتری داشته باشد و از نظر DisplayMate دقیق‌ترین پنل فعلی بازار به حساب بیاید.

البته گفتنی است که این نتایج با استفاده از تنظیمات رنگی Natural سامسونگ به دست آمده و در حالت عادی اگر در محیط‌های خیلی پرنور باشید، ممکن است با اشباع رنگ یا افت کنتراست مواجه شوید. پنل جدید گلکسی نوت ۱۰ از نظر سخت‌افزاری هم بهبودهای قابل توجه‌ای داشته است. میزان روشنایی این نمایشگر حالا به ۱٫۳۰۸ نیت رسیده که این رقم ۲۵ درصد روشن‌تر از نوت ۹ است. علاوه بر این، پنل نوت ۱۰ یکی از اولین پنل‌هایی است که تمام ۱۰۰ درصد طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد.

گلکسی نوت ۱۰ حدود یک هفته پیش با قیمت ۹۴۹ دلار معرفی شد و عرضه رسمی آن از تاریخ ۲۳ اوت (۱ شهریور) آغاز می‌شود.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment