تازه های فناوری

بریتیش ایرویز ۱۵ هزار آیفون XR برای خدمه پرواز خریداری کرد

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز اخیرا برای بهبود روند ارائه خدمات به مشتریان، خدمه پرواز را به ۱۵ هزار دستگاه آیفون XR مجهز کرده است.

 

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز (British Airways) به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری کلان خود در زمینه‌ی بهبود ارتباط با مشتریان، روز چهارشنبه اعلام کرد که ۱۵ هزار نفر خدمه کابین را به گوشی آیفون XR مجهز کرده است. همه‌ی این دستگاه‌ها اپلیکیشن‌های سفارشی برای خدمات پروازی را دارا هستند.

طبق گفته‌ی این شرکت هواپیمایی، در هرکدام از ۱۵ هزار گوشی آیفون مذکور، تعدادی اپلیکیشن ویژه نصب شده است که برای فراهم کردن کمک‌های جانبی طی پرواز طراحی شده‌اند. خدمه‌ی پرواز می‌توانند از گوشی‌ XR خود برای دریافت اطلاعات مسافران، ازجمله پرواز‌های قبلی، ترجیحات غذایی و نیز ثبت درخواست مراقبت‌های سیار و خدمات سفارشی استفاده کنند.

یکی از کارمندان بریتیش ایرویز به‌نام بردلی اسمیت اظهار کرده است که این گوشی‌های هوشمند در ارائه‌ی خدمات به مشتریان مفید واقع شده‌اند. او در ادامه بیان کرد:

اخیرا هنگامی که یکی از مشتریان فراموش کرده بود غذای خاصی را سفارش دهد، من سریعا گوشی هوشمند خود را در دست گرفتم، به وب‌سایت ba.com وارد شدم و برای سفر برگشت او غذا را سفارش دادم. این کار تنها در چند دقیقه و حین پرواز صورت گرفت.

british airlines

به‌کارگیری آیفون 10 آر بخشی از سرمایه‌گذاری ۶.۵ میلیارد پوندی شرکت هواپیمایی مذکور برای ارتقاء تجربه‌ی خدمات مشتریان است و به‌دنبال برنامه‌ی آزمایشی تجهیز خدمه‌ی ارشد با آیپد اجرا شده است. هنوز معلوم نیست که ابتکار استفاده از تبلت برای کارکنان ادامه خواهد یافت یا خیر.

بریتیش ایرویز در فرودگاه هیترو لندن نیز بر استفاده از آیپد متکی است و عوامل خدماتی آن برای پاسخ به سوالات مشتریان از دستگاه‌ یادشده بهره می‌گیرند. شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز روز چهارشنبه از سرمایه‌گذاری چند میلیون پوندی دیگری برای آموزش کارکنان فرودگاه خبر داد.

شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان برای مدرن‌سازی عملیات خود به خدمات و محصولات اپل روی آورده‌اند. هواپیمایی یونایتد (United Airlines) جزو اولین شرکت‌هایی بود که در سال ۲۰۱۱ دفترچه قطور راهنمای پرواز خود را با ۱۱ هزار دستگاه آیپد جایگزین کرد. همچنین این شرکت ۲۳ هزار مهمان‌دار را به آیفون ۶ پلاس مجهز کرد تا آن‌ها تراکنش‌های زمان پرواز را مدیریت و مستندات داخلی را مشاهده کنند. شرکت هواپیمایی دلتا نیز در ماه ژوئن از قابلیت Business Chat اپل برای ارتباط با مشتریان ازطریق iMessage بهره گرفته است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment