تازه های فناوری

آیفون SE جدید احتمالا بهار ۲۰۲۰ عرضه می‌شود

جمعه, 10 فروردين 1403

درحالی‌که تا برگزاری مراسم ویژه‌ی اپل برای معرفی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ فاصله‌ی چندانی نداریم، در شایعه‌ای داغ از احتمال عرضه‌ی مدل جدید آیفون SE سخن به‌میان آمده است.

 

اپل هفته‌ی آینده با برگزاری رویدادی اختصاصی در اپل‌پارک، به‌صورت رسمی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ را رونمایی خواهد کرد. گوشی‌های پرچم‌دار اپل تقریبا نیمی از فروش کلی گوشی‌های این شرکت را شامل می‌شوند و این نشان می‌دهد کاربران اپل همچنان به خرید گوشی‌های پیشین این شرکت نیز تمایل زیادی دارند. درواقع، محصولات قدیمی‌تر اپل همچنان با استقبال مواجه می‌شوند. در‌حال‌حاضر، گوپرتینویی‌ها گوشی‌های آیفون ۷ وآیفون ۸ را نیز روانه‌ی بازار می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنیم عرضه‌ی آیفون ۷ به‌دنبال معرفی رسمی آیفون ۱۱، برای همیشه متوقف شود. 

Nikkei در گزارش جدیدش مدعی است که اپل قصد دارد در بهار پیش‌ رو، آیفون ۴.۷ اینچی جدیدی نیز معرفی و عرضه کند؛ آیفونی که از آن به‌عنوان مدل جدید آیفون SE یاد می‌شود و از برخی جوانب، به‌‌ویژه قیمت، با این گوشی شباهت‌هایی خواهد داشت.

آیفون SE 2

آیفون اس‌ ای ۴ اینچی در حالی معرفی شد که اپل تمامی دستگاه‌های رده‌بالایش را به نمایشگر ۴.۷ و ۵.۵ اینچی تجهیز کرده بود. این گوشیِ خوش‌دست با استقبال زیادی روبه‌رو شد و شمار درخورتوجهی از اپلی‌ها برای خرید آن اقدام کردند؛ زیرا هم بسیار جمع‌و‌جور بود و هم مشخصات سخت‌افزاری بسیار قدرتمند و قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌ای داشت.

گزارش امروز Nikkei می‌گوید آیفون ۴.۷ اینچی جدید شباهت‌های بسیار زیادی به آیفون ۸ خواهد داشت. گفتنی است رسانه‌ی Economic Daily News نیز مدتی پیش، ادعای مشابهی مطرح کرده بود.

ظاهرا مدل جدید آیفون SE اپل به نمایشگری با پنل LCD مجهز خواهد شد تا قیمتش چندان گران نشود. افزون‌بر‌این‌، گفته می‌شود موبایل ۴.۷ اینچی جدید اپل قرار است از سخت‌افزار قوی و امروزی نظیر تراشه‌ی A13 بهره خواهد برد. ناگفته نماند فعلا نمی‌دانیم این گوشی قرار است همچنان به دکمه‌ی هوم و روش احراز هویت تاچ ID وفادار باشد یا اینکه به سیستم گران‌قیمت‌تر فیس ID مجهز است. با‌این‌حال طرح ادعای شباهت این گوشی به آیفون ۸، می‌تواند بهره‌مندبودن آن را از تاچ ID تا حد زیادی تأیید کند.

در‌حال‌حاضر، آیفون XR ارزان‌قیمت‌ترین آیفون جدید اپل است؛ اما ۷۰۰ دلار قیمت دارد و تهیه‌ی آن برای هرکسی امکان‌پذیر نیست. حتی اگر هنگام معرفی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ قیمت آیفون XR با افت رو‌به‌رو شود، این گوشی همچنان حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ دلار قیمت خواهد داشت که درهرصورت قیمت کمی به‌شمار نمی‌آید. محصولی که بتوان از آن به‌عنوان مدل جدید آیفون SE یاد کرد، باید قیمت ارزان‌تری (درحدود ۴۰۰ دلار) داشته باشد. در گزارش Nikkei،‌ نه به اسم آیفون ۴.۷ اینچی اشاره شده است و نه قیمت آن؛ از‌این‌رو، هرآنچه ذکر کردیم، تنها گمانه‌زنی هستند و نمی‌توانیم از صحت‌داشتن آن‌ها سخنی بگوییم.


0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment