تازه های فناوری

لایسنس سرویس های گوگل پلی به گوشی‌های هواوی بازمی‌گردد

سه شنبه, 29 اسفند 1402

 گزارش می‌شود که لایسنس سرویس های گوگل پلی به گوشی‌های هواوی باز خواهد گشت. این درحالیست که آمریکا گوشی‌های هواوی را تحریم کرده است.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که بخش موبایل هواوی با آن مواجه شده است٬ عدم دریافت لایسنس سرویس های گوگل پلی توسط محصولات تازه معرفی شده‌ی این شرکت است. هرچند سایر گوشی‌های این شرکت همچنان از سرویس های صاحب اندروید استفاده می‌کنند٬ اما جذاب‌ترین گوشی معرفی شده توسط این شرکت٬ میت 30 پرو از فقدان آن‌ها رنج می‌برد.

با این حال٬ بر اساس گزارشی که از سوی نیویورک تایمز منتشر شده٬ ظاهرا نظر ترامپ در مورد این شرکت تغییر کرده و اجازه خواهد داد در آینده ای نزدیک شرکت‌های آمریکایی مجددا همکاری خود با هواوی را در پیش بگیرند. این وعده‌ای است که مدت طولانی داده شده بود٬ اما متاسفانه هرگز تحقق نیافت تا بسیاری از شرکت‌های آمریکایی به فکر راه‌های جایگزینی برای از سر گرفتن همکاری خود با غول چینی باشند. حذف خدمات گوگل از جدیدترین گوشی پرچمدار هواوی٬ ضربه‌ی جدی را به بدنه‌ی بخش موبایل این شرکت وارد کرده است.

تصور می‌شد صدور این مجوز به وضعیت پیچیده‌ی معمله تجاری آینده‌ی چین و آمریکا کمک کند٬ اما ایالات متحده هواوی را به خاطر خطرات امنیتی که ادعا می‌کند تحریم کرد. هواوی همانند یک سرباز بزرگ در جلوی صف جنگ تجاری چین و آمریکا ظاهر شد و نتوانست از این محلکه قسر در برود. تاثیر این تحریم روی مشتریان هواوی بسیار زیاد بوده است.

در حالی که هواوی تلاش می‌کند همه چیز را خوب جلوه دهد و ادعا می‌کند که وضعیت آن‌ها همانند گذشته است٬ ولی مشتریان در مورد ارتقاء‌ نرم افزاری آینده نگران هستند. شاید مهم‌ترین نگرانی٬ همین عدم دسترسی گوشی‌های سری میت 30 هواوی به خدمات گوگل است. امیدواریم که این خبر واقعیت داشته باشد و بار دیگر هواوی بتواند از سرویس های گوگل استفاده کند. اگر این اتفاق رخ دهد٬ هواوی میت 30 پرو می‌تواند به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سال جاری بازار موبایل جهان تبدیل شود. اما این اتفاق کی رخ خواهد داد؟

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment