تازه های فناوری

کشف بدافزار چینی در گوشی های ارزان قیمت

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دیجیاتو، گوشی های مورد بحث توسط برند ناشناخته UMX ساخته شده و توسط اپراتور «ویرجین موبایل» تحت عنوان طرحی به نام Assurance Wireless به مشتریان واگذار می شوند. این طرح توسط دولت آمریکا تأمین مالی شده و در قبال پرداخت 53 دلار، دو هدیه ناخواسته (بخوانید بدافزار) به مشتری تحویل داده می شود.

اولی نرم افزاری به نام Wireless Updater است که در ظاهر گوشی را به روز رسانی می کند، ولی به شکل پنهانی قابلیت نصب اپلیکیشن بدون اجازه کاربر را دارد. واضح است که از این ویژگی برای نصب بدافزارهای بیشتر استفاده خواهد شد.

بدافزار دوم در بخش تنظیمات گوشی پنهان شده و وظیفه آن نصب بدافزار دیگری به نام HiddenAds است. کاربر در صورتی که تمایلی به دریافت به روز رسانی برای گوشی نداشته باشد، می تواند اپلیکیشن Wireless Updater را حذف کند؛ ولی پاک کردن اپ دوم گوشی را تقریباً از کار می اندازد.

نکته جالب اینکه هر دو بدافزار و گوشی UMX توسط چین توسعه داده شده اند. احتمال دارد ویرجین موبایل و دولت آمریکا از این موضوع بی خبر بوده اند، که با توجه به ترس این کشور از محصولات ساخت چین عجیب به نظر می رسد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment