تازه های فناوری

اگر مدام گوشی به دست هستید، با این دردسرها آشنا شوید

جمعه, 31 فروردين 1403

احمد موذن زاده افزود: در ناحیه گردن قوس طبیعی به سمت جلو داریم که به همین نسبت حفظ قوس طبیعی ستون فقرات ضروری است. به ازای هر ۱۵ تا ۲۰ درجه خم کردن ستون فقرات گردنی، میزان فشار به مهره های گردن به دو برابر  افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: حال با توجه به این قضیه در نظر بگیرید فردی عادت کند گوشی همراه را پایین بگیرد یا هنگام استفاده از لپ تاپ یا سایر وسایل الکترونیکی جهت مطالعه، بخواهد سرش را به مدت طولانی خم کند. این خم بودن گردن به مدت طولانی باعث فشار زیادی به ستون فقرات گردنی می شود.

رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه خم کردن گردن هنگام استفاده از موبایل، موجب ایجاد کشش روی عضلات ناحیه گردن می شود، خاطرنشان کرد: این اقدام، قوس طبیعی ستون فقرات گردنی را صاف می کند و فرد را مستعد مشکلاتی مانند گردن درد و گرفتگی عضلات کرده و در درازمدت نیز مشکلات دیسک و گردن ایجاد خواهد کرد.

موذن زاده گفت: بنابراین لازم است به افراد آموزش دهیم تا حداقل فرد به جای اینکه گوشی یا لپ تاپ را پایین بگیرد و گردن را خم کند سطح گوشی و لپ تاپ را بالا بیاورد و در سطح دید خود قرار دهد.

اگر گردن پیامکی درمان نشده رها شود، ممکن است مشکلات مزمنی مانند انحطاط نخاعی، آرتروز، فتق دیسک، آسیب دیدگی عصب ها و دیگر موارد را به بار بیاورد.

برچسب ها :

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment