تازه های فناوری

پرچمداران 2020 آنر به جای رزولوشن بالا به سراغ پیکسل‌های بزرگ‌تر می‌روند

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

جدیدترین پرچمدار آنر گوشی V30 پرو است که دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی دارد. این دوربین مشابه همان دوربینی است که پیش‌تر در میت ۳۰ پرو هواوی به کار گرفته شده بود. اکنون طبق اعلام مدیر بازاریابی آنر، این شرکت قصد ندارد پیرو ترند استفاده از دوربین‌های +۱۰۰ مگاپیکسلی باشد.

آنر می‌گوید استفاده از این دوربین‌ها تنها از طریق رساندن اندازه پیکسل به ۰.۸ میکرومتر ممکن است، در حالی که آن‌ها اعتقاد دارند کوچک‌ترین اندازه پیکسل در تلفن‌های هوشمند به منظور حفظ کیفیت دوربین ۱ میکرومتر است. در نتیجه آن‌ها به سراغ استفاده از دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی نخواهند رفت و به جای این که صرفا رزولوشن را بالا ببرند از پیکسل‌های بزرگ‌تری استفاده می‌کنند.

در حالت تئوری، استفاده از پیکسل‌های بزرگ‌تر به معنای دریافت نور بیشتر است؛ در نتیجه تصاویر جزئیات بیشتر و نویز کمتری خواهند داشت. با این حال، با توجه به مکانیزم عملکردی سنسورهای Quad Bayer، این دوربین‌ها پیکسل‌های همجوار را به یک پیکسل تبدیل می‌کنند، در نتیجه هدف یکسان است اما از روش پیچیده‌تری برای دستیابی به آن استفاده می‌شود.

حقیقت این است که رزولوشن سنسور اهمیت بسیار کمتری نسبت به اندازه آن دارد. با این حساب، دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی به خودی خود نمی‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند، مگر این که از سنسوری با اندازه بزرگ برای آن‌ها استفاده شود. در عین حال، اگر صرفا از پیکسل‌های بزرگ‌تر استفاده شود می‌توان به نتیجه‌ای مطلوب و برابر با رزولوشن‌های بالا رسید.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment