تازه های فناوری

تاریخ معرفی و عرضه آیفون ۱۲ لو رفت

جمعه, 10 فروردين 1403

 به گفته یکی از افشاگران صنعت موبایل آیفون ۱۲ که جدیدترین گوشی رده‌بالای اپل است در تاریخ ۲۱ تا ۲۸ مهرماه معرفی خواهد شد.

جان پراسر یکی از افشاگران صنعت موبایل که در گذشته مشخصات فنی چهار گوشی سری آیفون ۱۲ را فاش کرده است این بار خبر از تاریخ معرفی این گوشی‌ها می‌دهد. براساس اطلاعاتی که از منابع خود به دست آورده است اهالی کوپرتینو می‌خواهند رویداد رونمایی از گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ یعنی آیفون ۱۲ معمولی، مکس، پرو و پرومکس را در هفته‌ای که از ۱۲ اکتبر ۲۰۲۰ یعنی ۲۱ مهر ۱۳۹۹ شروع می‌شود، برگزار کنند. این کمپانی می‌خواهد پیش‌فروش گوشی‌های  آیفون ۱۲ و مکس را در همان هفته شروع کند و در هفته بعد از آن به مخاطبان خود برسانند. در حقیقت یعنی این گوشی‌ها برای هفته‌ای که از ۲۸ مهرماه شروع می‌شود به بازار عرضه خواهند شد.

پراسر گفته است گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو و پرومکس در یک تاریخ نامشخص اما در نوامبر ۲۰۲۰ یعنی آبان و آذر ۹۹ به بازار عرضه می‌شوند. پیش‌فروش آن‌ها نیز از همین ماه خواهد بود.

پراسر ادعا کرده است که رونمایی نسل بعدی آیپد ۱۰٫۲ اینچ و اپل واچ سری ۶ از هفتم سپتامبر ۲۰۲۰ یعنی ۱۷ شهریور ماه ۹۹ شروع خواهد شد. همچنین کنفرانس مطبوعاتی برای رونمایی از  اپل واچ سری ۶ و نسل جدید آیپد ۱۰٫۲ اینچ برگزار نخواهد شد و اپل این محصولات را مانند نسل دوم آیفون SE از راه بیانیه‌ای مطبوعاتی رونمایی خواهد کرد.

به نظر می‌رسد اپل در مراسمی که برگزار خواهد کرد از چهار گوشی جدید خود رونمایی کند. همه گوشی‌های جدید این کمپانی از تراشه‌ی قدرتمند A14 بهره می‌برند که قدرت بسیار بیشتری نسبت به  A13 Bionic دارد.

امروزه از تراشه A13 بسیار سریع‌تر از اسنپدراگون ۸۶۵ پرچمدار جدید کوالکام هستند. بنابراین A14 می‌تواند فاصله بسیار بیشتری با اسنپدراگون ۸۶۵ داشته باشد. گفته می‌شود A14 بر پایه‌ی لیتوگرافی پنج نانومتری ساخته خواهد شد.

صفحه‌نمایش مدل معمولی سری آیفون ۱۲ حدود ۵٫۴ اینچ و از نوع OLED است. البته در ابتدا گفته می‌شد BOE می‌خواهد صفحه‌نمایش OLED آیفون ۱۲ و مکس بسازد. اما اخیرا گفته شده است این صفحه نمایش در آزمایش‌های کیفی‌سنجی اپل موفق نبوده است. بنابراین احتمال دارد که این گوشی‌ها از صفحه‌نمایش LCD بهره‌مند شده باشند.

اندازه صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ مکس ۶٫۱ اینچ خواهد بود که با اندازه مدل پرو برابر است. در حقیقت امسال آیفون ۵٫۸ اینچ عرضه نخواهد شد و قوی‌ترین مدل این خانواده و پرچمدار آن  مدل پرومکس خواهد بود که صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچ دارد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment