تازه های فناوری

ساعت هوشمند اپل ابتلای فرد به ویروس COVID-19 را تشخیص می دهد

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

تحقیقات جدید نشان می دهند که ساعت هوشمند اپل می تواند پیش از بروز علائم، ابتلای فرد به ویروس کرونا را تشخیص دهد. این تحقیقات که به صورت مجزا توسط سازمان بهداشت مانت سینای در نیویورک و دانشگاه استنفورد صورت گرفته، حاکی از آن هستند که اپل واچ نقش بسزایی در جلوگیری از شیوع بیماری های مسری دارد.

اپل واچ قادر است تا تغییرات نامحسوس در ضربان قلب را هفت روز قبل از بروز علائم نشان دهد. این پژوهش از 29 آوریل تا 29 سپتامبر روی 300 نفر از اعضای کادر پزشکی که ساعت اپل را بر دست داشتند انجام شد و تغییرات ضربان قلب و تغییرات زمانی بین ضربان ها مورد سنجش قرار گرفت؛ چراکه طبق گزارش های سازمان مانت سینای، این دو عامل در سلامت سیستم ایمنی فرد بسیار حائز اهمیت هستند.

اما تحقیقات استنفورد روی ساعت هوشمند اپل ، فیت بیت و گارمین انجام شد. این دستگاه ها تغییرات به وجود آمده در ضربان قلب (در حالت استراحت) را، نه و نیم روز پیش از بروز علائم تشخیص می دهند. شاید جالب باشد بدانید که پژوهشگران از این طریق، تقریبا دو سوم موارد ابتلا به COVID-19 را چهار الی هفت روز پیش از بروز علائم شناسایی کرده اند.

نکته جالب توجه آن است که اپل به طور مستقیم در هیچ یک از این تحقیقات شرکت نداشته است؛ بر خلاف برندهایی مانند Oura Health و  Whoop که به محققان در آزمایش های مشابه کمک کرده اند.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment