تازه های فناوری

اپل مشکل تاچ آیفون 10 در هوای سرد را رفع می‌کند

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

اپل امروز ضمن تأیید مشکل کار نکردن صفحه‌ی لمسی آیفون ۱۰ در هوای سرد، اعلام کرد که برای حل مشکل، به‌روزرسانی نرم‌افزاری ارائه خواهد کرد. گزارش‌هایی از این مشکل وجود دارد و برخی کاربران اذعان داشته‌اند که در دمای حدود صفر درجه، گوشی برای چند ثانیه واکنش نشان نمی‌دهد.

اپل در خصوص این مشکل گفته است:

«ما از این مشکل که صفحه‌ی آیفون X بعد از قرار گرفتن ناگهانی در معرض هوای سرد به لمس واکنش نشان نمی‌دهد اطلاع داریم. صفحه پس از چند ثانیه به حالت عادی بازمی‌گردد. در به‌روزرسانی آینده این مشکل را حل خواهیم کرد.»

برخی کاربران احتمال داده‌اند که شاید چون آیفون ۱۰ از دوربین مادون قرمز و حسگر نور در جلوی گوشی استفاده می‌کند، تغییر شرایط نوری از فضای داخلی به بیرونی باعث مشکل می‌شود. برخی دیگر از احتمال وجود مشکل مشابه در آیفون‌های دیگر صحبت کرده‌اند و گفته‌اند شاید تمام آیفون‌ها خارج از بازه‌ی دمای پیشنهاد شده‌ی اپل یعنی ۳۲ تا ۹۵ درجه‌ی فارنهایت دچار مشکل شوند؛ اما چون این دستگاه دکمه‌ی فیزیکی هوم ندارد مشکل بیشتر به چشم می‌آید.

هنوز مشخص نیست که مشکل دقیقا از کجا است؛ اما اینکه اپل مشکلی را به این سرعت تأیید کند نشان‌دهنده‌ی این است که مسلما مشکلی وجود دارد و هوای سرد بر عملکرد صفحه‌ی لمسی آیفون ۱۰ تأثیرگذار است.

برچسب ها :

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment