تازه های فناوری

وان‌ پلاس 6 ممکن است تنها گوشی پرچمدار وان‌ پلاس در سال آینده باشد

جمعه, 10 فروردين 1403

 شرکت وان پلاس تنها چندین ماه پس از معرفی گوشی پرچمدار وان پلاس ۳، نسخه دیگری از آن‌را با پسوند «T» عرضه کرد. امسال نیز وان‌پلاس ۵ تی (OnePlus 5T) معرفی شد که نسخه بدون حاشیه گوشی پرچمدار ۲۰۱۷ این شرکت یعنی وان پلاس ۵ محسوب می‌شود. به همین جهت، بسیاری منتظر هستند که بدانند آیا وان‌پلاس، نسخه جدید گوشی‌های پرچمدار خود را با پسوند «T» به صورت سالانه عرضه خواهد کرد یا خیر.

کارل پی، مؤسس وان‌پلاس در پاسخ به این پرسش که هدف از معرفی‌ گوشی‌های وان‌پلاس با پسوند «T» چه بوده است؛ ادعا می‌کند که عرضه‌ی گوشی وان‌پلاس ۳ تی (OnePlus 3T) و وان‌پلاس ۵ تی براساس استراتژی طولانی‌مدت این شرکت برای محصولات خود صورت نگرفته اما وان‌پلاس به این نتیجه رسیده است که نسخه ارتقا یافته پرچمدارانش به اندازه کافی قابلیت و فناوری جدید دارند که انتخاب آن‌ها توسط مشتریان مفید واقع خواهد شد.

وان‌پلاس که در واقع مالک آن شرکت چینی BBK Electronics است، هنوز تصمیمی برای عرضه وان‌پلاس ۶ تی (OnePlus  6T) پس از رونمایی از گوشی وان‌پلاس ۶ در سال آینده ندارد. با این‌حال، مؤسس وان‌پلاس مدعی شده است که وان‌پلاس ۶ قطعاً تنها گوشی این شرکت نیست که در حال‌حاضر توسعه می‌یابد.

مطابق با وعده‌ی وان‌پلاس مبنی بر عرضه گوشی وان‌پلاس ۵ تی در تاریخ ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان)، این مدل امروز در آمریکای شمالی، اروپا و هند با قیمت پایه ۴۹۹ دلار به فروش رسید. یکی از مقامات رسمی وان‌پلاس مدعی شده است که این سازنده، محصولات اخیر خود را به عنوان یک مدل کاملاً جدید به شمار نمی‌آورد؛ با این‌حال، نسخه جدید پرچمداران پیشین وان‌پلاس می‌تواند تجربه متفاوتی را به کاربران ارائه دهد.

گوشی وان‌پلاس ۵ تی در مقایسه با وان‌پلاس ۵ چندان متفاوت نیست اما شرکت چینی وان‌پلاس به تبعیت از آخرین تِرِند بازار، تصمیم گرفته است تا حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر را از پرچمدار جدیدش حذف کرده و صفحه‌نمایش عریض ۱۶:۹ وان‌پلاس ۵ را با یک نمایشگر کشیده جایگزین کند. این مدل به پنل صفحه‌نمایش جدید با نسبت ابعاد ۱۸:۹ مجهز شده است که بالاترین رزولوشن ممکن را در میان محصولات وان‌پلاس ارائه می‌دهد؛ رزولوشن نمایشگر ۶ اینچی وان‌پلاس ۵ تی، Full HD + یا ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بوده که با طراحی کشیده صفحه‌نمایش آن متناسب شده است. حذف حاشیه‌های اضافی همچنین وان‌پلاس را ناچار کرده است تا حسگر اثرانگشت را به پنل پشتی منتقل کند.

دوربین اصلی دوگانه وان‌پلاس ۵ تی مانند وان‌پلاس ۵ به لنز تله‌فوتو مجهز نیست زیرا چینی‌ها تمرکز خود را روی بهبود عملکرد دوربین در عکاسی در محیط‌های کم‌‏نور معطوف کرده‌اند. به همین جهت، وان‌پلاس ۵ تی از یک سنسور واید ۲۰ مگاپیکسلی با دهانه لنزی F1.7 بهره می‌‏گیرد که در عکاسی در شرایط نوری نامناسب، عملکرد دوربین اصلی را به‌طور قابل‌توجهی بهبود خواهد داد.

باید اشاره کرد که شرکت وان‌پلاس، پیش از عرضه‌ی محصولات جدید به فروش مدل‌های قبلی خاتمه می‌دهد. این موضوع برای گوشی وان‌پلاس ۵ نیز که تنها پنج ماه از عرضه آن می‌گذرد؛ صادق است زیرا این مدل دیگر توسط شرکت سازنده‌ی چینی خود تولید نمی‌شود.

برچسب ها :

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment