تازه های فناوری

آیفون 10 گواهی دائمی تأیید نمونه گرفت

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

در حالی گواهی دائمی تأیید نمونه آیفون 10 صادر شده است که پیش از این نسبت به واردات این گوشی به کشور موضع‌گیری‌هایی وجود داشت.

پیش‌تر مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کردند که هیچ ثبت سفارش و واردات رسمی برای گوشی موبایل آیفون 10 (iPhone X) به کشور صورت نگرفته است و لذا تمام گوشی‌هایی از این برند که در بازار مشاهده شود، قاچاق خواهند بود.

با توجه به اینکه طرح ملی رجیستری گوشی‌های تلفن همراه نیز - که از اواخر مهر سال جاری اجرایی شده - تصمیم به ساماندهی بازار پر از کالای قاچاق این بخش دارد و بر مبنای آن قرار است تمام گوشی‌هایی که به شکل قاچاق وارد کشور شده‌اند از امکان دریافت خدمات اپراتور بی‌نصیب بمانند؛ متقاضیان خرید گوشی موبایل باید بسیار دقت کنند تا در دام کالای قاچاق نیفتند.

در همین راستا، اداره کل استاندارد و تأیید نمونه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که یکی از وظایفش «ارزیابی نتایج اعلام‌شده در گزارش آزمایشگاه تأیید نمونه به‌منظور تصمیم‌گیری برای ترخیص یا مرجوع کردن تجهیزات» است، گواهی دائمی را برای گوشی آیفون 10 صادر کرد.

اواخر مهرماه سال جاری آیفون‌های 8 و 8 پلاس توانستند تأیید و گواهی موقت (اعتبار تا اردیبهشت ۹۷) را از آزمایشگاه تأیید نمونه این سازمان دریافت کنند که ظاهرا گواهی آن‌ها نیز اکنون دائمی شده است.

در حال حاضر مدل‌های A1865 و A1901 آیفون 10 گواهی دائمی تأیید نمونه را دریافت کرده‌اند.

برچسب ها :

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment