تازه های فناوری

سامسونگ قابلیت شمارش کالری بیکسبی را به نمایش گذاشت

جمعه, 10 فروردين 1403

سامسونگ در جریان رویداد CES 2018، از محصولات متنوعی رونمایی کرد؛ اما در بین انبوه محصولات فیزیکی، کره‌ای‌ها قابلیتی جدید را برای بیکسبی، دستیار دیجیتالی خود معرفی کردند. بیکسبی مدتی است که در حال یادگیری نحوه‌ی شمارش کالری غذای شما از طریق بیکسبی ویژن است.

طبق اعلام سامسونگ، برای استفاده از قابلیت یادشده، کاربر باید دوربین گوشی را مقابل یک نوع غذا قرار دهد؛ بدین ترتیب، بیکسبی با شناسایی و آنالیز تصویر، کالری غذا را با استفاده از داده‌های عمومی، محاسبه می‌کند.

واضح است که با توجه به منحصر‌به‌فرد بودن دستور پخت یک غذای به‌خصوص برای هر شخص، دقت قابلیت شمارش کالری بیکسبی چندان بالا نخواهد بود؛ با این حال، نتیجه‌ی حاصل می‌تواند، معیاری اولیه‌ برای کاربر باشد. داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط بیکسبی‌ویژن، در حساب Samsung Health کاربر ذخیره‌ می‌شود؛ بدین ترتیب علاوه‌بر آنکه می‌توان میزان کالری دریافتی را پایش کرد؛ امکان مقایسه‌ی میزان مصرف کالری با روزهای دیگر نیز وجود دارد.

بدین ترتیب، علاوه‌بر آنکه جست‌وجو برای مواد اولیه‌ی تشکیل‌دهنده‌ی هر غذا در Samsung Health ساده‌تر خواهد شد، قابلیت‌های دستیار دیجیتالی کره‌ای‌ها نیز غنی‌تر از گذشته می‌شود. باید خاطرنشان کنیم که این قابلیت در حال حاضر در وضعیت آزمایشی قرار دارد و سامسونگ نیز تاریخی را جهت انتشار آن برای تمام کاربران گوشی‌های هوشمند سری گلکسی تعیین نکرده است؛ با این حال، تلاش سامسونگ در جهت بهبود عملکرد بیکسبی و گسترش قابلیت‌های آن قابل ستایش است. این شرکت پیش‌تر استارتاپ کره‌ای‌ Fluently را نیز در همین راستا تصاحب کرد.

برچسب ها :

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment