تازه های فناوری

ال‌ جی به فعالیت خود در بازار گوشی‌ هوشمند چین پایان می‌دهد

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

به‌تازگی خبرهایی از خروج ال جی از بازار گوشی‌ هوشمند چین به گوش می‌رسد. به نظر می‌رسد دلایل خروج ال‌جی از بازار چین، به انتشار گزارش مالی ۲۰۱۷ این شرکت مربوط است. بر اساس گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، کمپانی ال‌جی توانسته است به سود قابل‌ توجهی دست یابد. با این حال بخش موبایل این شرکت در سه‌ماهه‌ی چهارم سال گذشته، متحمل ضرری ۱۹۲ میلیون دلاری شده است.

گفتنی است ال‌جی شکست خود را در مقابل برندهای چینی پذیرفته است. طبق گزارش‌ها، این شرکت در سال ۲۰۱۷، توانست ۱۳.۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به‌ فروش برساند که بازار چین سهمی از آن ندارد. دلیل این امر، عدم فعالیت ال‌جی در بازار چین عنوان شده است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، کمپانی ال‌جی در چند سال اخیر نتوانسته است به اهداف خود دست یابد. حاشیه سود پایین و ضررهای متعدد مالی در بخش موبایل ال‌جی، دلیل محکمی برای پایان یافتن فعالیت این شرکت در بازار چین است. از سوی دیگر، عرضه نشدن دو گوشی پرچم‌دار G6 و V30 به‌صورت رسمی در چین به ضرردهی ال‌جی افزوده است. در وب‌سایت رسمی این شرکت برای کاربران چینی، تنها گوشی پرچم‌دار G5 دیده می‌شود و خبری از دیگر پرچم‌داران ال‌جی نیست.

در اکثر بازارهای آسیایی، تولیدکنندگان چینی به دلیل عرضه محصولات بهتر و قیمت‌های رقابتی، کمپانی‌های دیگر را از ادامه فعالیت منصرف می‌کنند. از این رو ال‌جی بازار آمریکای شمالی را بهترین محل برای عرضه محصولات خود می‌داند. باید دید ال‌جی برای رویداد MWC 2018 چه مهره‌هایی را آماده کرده است و آیا این کمپانی می‌تواند به ضررهای بخش موبایل خود پایان دهد یا خیر.

برچسب ها :

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment