تازه های فناوری

رشد نوکیا با فروش ۴ میلیون گوشی طی فصل آخر سال ۲۰۱۷

جمعه, 10 فروردين 1403

بر اساس گزارش Counterpoint Research، کمپانی HMD تنها در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۷، حدود ۴.۱۵ میلیون دستگاه موبایل نوکیا را به بازار عرضه کرده و برند نوکیا همچنان در حال رشد است. کمپانی فنلاندی اچ‌ام‌دی حق فروش دستگاه‌های نوکیا را حدود یک سال پیش از مایکروسافت خرید و هنوز تا اولین سالگرد حضور جهانی خود مدتی فاصله دارد. این کمپانی در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۷، ۱۰۰ هزار دستگاه گوشی اندروید به چین ارسال کرد. در پی کنگره ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ و عرضه‌ی بین‌المللی محصولاتش، اچ‌ام‌دی توانست ۱.۴ میلیون دستگاه را در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ عرضه کند و سپس در سه‌ماهه‌ی سوم همان سال این رقم را دو برابر کرد. در مجموع، این کمپانی فنلاندی در سال ۲۰۱۷ حدود ۸.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را برای خرده‌فروشان ارسال کرد؛ هرچند مشخص نیست چه تعداد از  دستگاه‌های ارسال‌شده به فروش رسیده‌اند.

Counterpoint بر اساس میزان محموله‌های ارسالی تخمین می‌زند که اچ‌ام‌دی با ادامه دادن همین روند حدود یک درصد از بازار جهانی گوشی‌ هوشمند را در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۷ تصاحب کرده است. تحلیلگران بخشی از این موفقیت را مدیون «ارزش احساسی» برند نوکیا می‌دانند و اعتقاد دارند به همین دلیل برند نوکیا بین خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان محبوب شده است؛ علاوه بر آن، اچ‌ام‌دی توانست دستگاه‌های نوکیا را در محدوده گسترده‌ای از قیمت‌ها عرضه کند و در هر بازه‌ی قیمتی، یک محصول به بازار ارسال کند. از زمان معرفی نوکیا ۶ ۲۰۱۷، اچ‌ام‌دی بر عرضه‌ی گوشی‌ با قیمت‌ پایین‌تر از حد معمول بازار تمرکز کرد و همراه آن، وعده‌ داد نرم‌افزارها مرتب به‌روزرسانی شوند.

اچ‌ام‌دی درمورد تمام دستگاه‌های خود که به بازار ارسال می‌کرد، از مدل پایه نوکیا ۳ تا نوکیا ۸ پرچ‌مدار، این رویکرد را در پیش گرفت و در تعدادی از بازارهای در حال توسعه و اروپایی جای پای مستحکمی برای خود ایجاد کرد. انتظار می‌رود اچ‌ام‌دی برای نوکیا ۶ (۲۰۱۸) که در حال آماده شدن برای عرضه به بازار غرب است و احتمالا اواخر همین ماه در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ ارائه می‌شود، همین استراتژی را در پیش بگیرد. این شرکت اشاراتی به ورود خود به اسپانیا هم کرده است؛ اخیرا یکی از مدیران اجرایی کمپانی عنوان کرد مصرف‌کنندگان باید در نمایشگاه تجاری بارسلونا، انتظار محصول فوق‌العاده‌ای داشته باشند. اچ‌ام‌دی ممکن است علاوه بر نوکیا ۶ (۲۰۱۸)، نسخه‌ای بین‌المللی از نوکیا ۷ و نوکیا 9  پرچم‌دار بدون حاشیه را که حدود یک سال است شایعات زیادی درمورد آن مطرح می‌شود، عرضه کند.

برچسب ها :

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment