تازه های فناوری

سامسونگ استفاده از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را به اس 10 موکول کرد

جمعه, 10 فروردين 1403

سامسونگ چندی پیش پتنتی را به ثبت رساند که از آمادگی این شرکت برای استفاده از نوعی حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر خبر می‌داد. از این رو گزارش‌ها و شایعات زیادی پیرامون استفاده‌ی شرکت کره‌ای از این حسگر در گلکسی نوت ۹ منتشر شد. با این وجود، بر اس اخبار رسیده از کره‌ی جنوبی، چنین موضوعی صحت ندارد و سامسونگ احتمالا استفاده ازحسگر یکپارچه با نمایشگر را تا عرضه‌ی گلکسی اس ۱۰ به تعویق خواهد انداخت.

گلکسی نوت ۹ قرار است حدود سه ماه دیگر معرفی شود و احتمالا سامسونگ در لحظه‌ی آخر تصمیم خود را در خصوص استفاده‌ی حسگر مورد بحث در این گوشی تغییر داده است. دلیل این تغییر می‌تواند دقت عملکرد نه چندان بالای این حسگر و پرهزینه بودن آن باشد. می‌توان حدس زد که با وجود پایان پذیرفتن روند توسعه و برنامه‌نویسی، تراشه‌ی مذکور عملکرد قابل قبولی برای سامسونگ نداشته است.

دو شرکت چینی هواوی و ویوو تا کنون جدیدترین پرچم‌دارهای خود را به حسگرهای یکپارچه با نمایشگر شرکت سینپتیکس مجهز کرده‌اند؛ اما مسئله این است که سامسونگ به این نوع حسگر رضایت نداده و در پی استفاده از حسگر زیرصفحه‌ای اولتراسونیک است. به علاوه، این‌که هواوی در میت RS از دو حسگر اثر انگشت، یکی زیر نمایشگر و دیگری پشت گوشی، استفاده کرده است می‌تواند نشانگر این واقعیت باشد که این فناوری با وضعیت حاضر چندان قابل اعتماد و اتکا نیست.

 

حسگرهایی که از فناوری اولتراسونیک یا فراصوت استفاده می‌کنند، دقت عمل بیشتری از مدل‌های فعلی دارند و البته گران‌تر هستند و قیمت تمام‌شده‌ی دستگاه را افزایش می‌دهند.

دو بازیگر مهم دیگر در دنیای فناوری یعنی کوالکام و اپل نیز تا کنون اقدام به تولید و توسعه‌ی حسگر اثرانگشت آمیخته با نمایشگر کرده‌اند که این دو نیز استفاده از فناوری فراصوت را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

از دلایل دیگری که می‌توان برای عدم عجله‌ی سامسونگ در استفاده از حسگر مذکور برشمرد این است که شرکت کره‌ای مایل است از این فناوری علاوه بر گوشی‌های هوشمند در محصولات دیگر خود نیز بهره ببرد؛ بنابراین، بهبود عملکرد آن برای این شرکت در اولویت است.

برچسب ها :

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment