تازه های فناوری

سرعت گلکسی اس 9 در شبکه LTE بیشتر از آیفون 10 است

شنبه, 01 ارديبهشت 1403

سامسونگ اعلام کرد که گوشی‌های گلکسی اس ۹ (Galaxy S9) و گلکسی اس ۹ پلاس،‌ سریع‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار هستند. سرعت دانلود در اتصال به شبکه LTE این گوشی‌های هوشمند در مقایسه با رقبایی همچون آیفون ۱۰(iPhone X)، حدود ۴۲ درصد بیشتر است. این اطلاعات بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌‍شده توسط شرکت Ookla تهیه شده است. این شرکت در زمینه تجزیه و تحلیل سرعت داده‌ها فعالیت می‌کند.

گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در این بررسی توانستند سرعت بالاتری نسبت به گوشی‌های آیفون ۱۰ اپل،‌ پیکسل ۲ گوگل و گلکسی اس ۷ از خود به نمایش بگذارند. علت مقایسه این دو پرچم‌دار با گوشی قدیمی‌تر سامسونگ این است که شرکت مربوطه قصد داشت وضعیت تراشه‌های LTE جدید سامسونگ را با تراشه‌های جدید مقایسه کند. گلکسی اس ۸ سامسونگ در واقع اولین گوشی بازار بود که در سال گذشته با تراشه LTEگیگابیتی به بازار آمد. اپراتور تلفن همراه T-Mobile نشان داد که می‌تواند سرعت دانلود را تا ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه در شرایط آزمایشگاهی بالا ببرد.

همان‌طور که گفته شد، شرکت Ookla این مطالعه را با تحلیل داده‌های تست سرعت (Speedtest) شبکه‌های 4G LTE اپراتور اصلی ایالات متحده از فوریه تا آوریل ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار داده است. برای اینکه دقت محاسبات بالاتر برود،‌ میانگین مقادیر در بررسی‌ها مورد توجه قرار گرفته است و تمامی نکات مهمی که می‌تواند نتایج تست را مخدوش کند مد نظر گرفته شده و در حین بررسی به صورت تمام و کمال رعایت شده‌اند تا این شرکت بتواند نتیجه‌گیری درستی از آزمون ارائه دهد. نتایج نشان می‌دهد که این دو پرچم‌دار سامسونگ سرعت عملکردی تا ۴۲ درصد بهتر از رقبای هم‌رده خود در شبکه LTE‌ دارند.

گوشی‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس مجهز به مودم Cat. 18 LTE هستند که می‌تواند سرعت شبکه تا ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کند. نتایج تست نشان داد که گوشی‌های مختلف در شرایط یکسان از یک اپراتور تلفن همراه می‌توانند سرعت‌های دانلود متفاوتی داشته باشند. بر اساس نتایج تست،‌ سرعت عملکرد در شبکه LTE‌ گوشی گلکسی اس ۹ در حدود ۳۷ درصد سریع‌تر از گوشی آیفون ۱۰ و ۱۷ درصد سریع‌تر از گوگل پیکسل ۲ و ۳۸ درصد سریع‌تر از گلکسی اس ۷ است.

این تست در شرایط آزمایشگاهی به‌صورت دقیق انجام شده است؛‌ ولی نشان‌دهنده عملکرد این گوشی‌های هوشمند در دنیای واقعی نیست. یعنی با اینکه سرعت گوشی در شبکه LTE بیشتر از رقبا است؛ ولی کاربر نمی‌تواند این تفاوت را احساس کند و شاید اصلا متوجه چنین تفاوتی نشود. از سوی دیگر، سرعت LTE در گوشی‌های مختلف به عوامل مختلفی شامل تراکم شبکه، میزان پوشش‌دهی آن منطقه،‌ سرعت سروری که داده‌ها از آن دانلود می‌شود و نوع فایل دانلودی و خیلی عوامل دیگر بستگی دارد و تنها این سرعت محدود به اپراتور ارائه‌دهنده خدمات و گوشی نمی‌شود.

 بنابراین وقتی می‌گوییم سرعت عملکرد در شبکه LTE‌ گوشی گلکسی اس ۹ از آیفون ۱۰،‌ ۴۲ درصد بیشتر است،‌ این صحبت روی کاغذ و بر اساس اطلاعات تئوری معنی دارد و ممکن است کاربر در دنیای واقعی اصلا متوجه چنین تفاوتی نشود. به هر حال این بررسی‌ها برای مقایسه دو گوشی هوشمند حتی روی کاغذ مهم هستند و می‌توانند تصویر کامل‌تری از قابلیت‌های گوشی‌های مختلف ارائه بدهند. 

برچسب ها :

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment