تازه های فناوری

اپل دعوتنامه کنفرانس توسعه دهندگان WWDC را ارسال کرد

چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

اپل دعوتنامه‌های مربوط به کنفرانس توسعه دهندگان WWDC‌ را برای خبرگزاری‌ها و مطبوعات و رسانه‌‌ها ارسال کرد. این کنفرانس قرار است روز دوشنبه ۴ ژوئن (‌۱۴ خرداد) راس ساعت ۱۰ صبح به وقت سن ‌خوزه کار خود را رسما آغاز کند. 

هر سال اپل برای معرفی محصولات نرم افزاری و سخت افزاری خود،‌ کنفرانس سالیانه توسعه دهندگان جهانی WWDC‌ را برگزار می‌کند. امسال انتظار می‌رود نسخه‌های جدید iOS، macOS، tvOS و watchOS در این رویداد بزرگ معرفی شوند و احتمالا شاهد معرفی مدل‌های جدید آیپد پرو و مک‌بوک نیز باشیم. 

بر اساس شایعه‌های منتشر شده،‌ اپل در حال توسعه و بروزرسانی آیپد پرو با صفحه‌نمایش لبه‌به‌لبه مشابه آیفون ۱۰، فاقد دکمه فیزیکی هوم و مجهز به فناوری تشخیص چهره Face ID است. با این حال هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که این محصول برای معرفی در WWDC سال ۲۰۱۸ آماده می‌شود یا خیر. پیش از این شایعه شده بود که ممکن است این آیپد پرو تا اواخر سال جاری هم معرفی نشود. باید اضافه کنیم که اپل در این رویداد بزرگ سالیانه احتمالا نسخه رفرش شده مک،‌ مک بوک پرو،‌ آی‌مک و مک‌بوک را معرفی می‌کند. به‌علاوه احتمال دارد در این رویداد بزرگ،‌ اپل محصولات دیگری از جمله AirPower که برای شارژ کردن گوشی‌های آیفون ۱۰ و آیفون ۸ پلاس کاربرد دارد به همراه مدل جدید شارژر ایرپاد و اپل واچ سری ۳ را معرفی کند.

اپل ماه مارس اعلام کرد که کنفرانس توسعه دهندگان مجددا در مرکز McEnery در سن خوزه کالیفرنیا برگزار خواهد شد. این دومین سال پیاپی است که اپل این رویداد را در سن خوزه میزبانی می‌کند. محل برگزاری کنفرانس نزدیک دو مقر اصلی کوپرتینویی‌ها است. البته کنفرانس‌های قبلی در Moscone West سانفرانسیسکو برگزار شده بودند. بلیط‌های WWDC که قیمتی برابر با ۱۵۹۹ دلار دارد،‌ در ماه مارس به صورت انتخاب تصادفی در بین توسعه دهندگان توزیع شد. اپل، ۳۵۰ بلیط دانشجویی بین دانشجویان و اعضای STEM توزیع کرده است که شامل بلیط رایگان برای شرکت در مراسم WWDC و همچنین ارائه مقاله رایگان در دانشگاه دولتی سن خوزه می‌شود. 

تقریبا حدود ۵۰۰۰ نفر از توسعه دهندگان در این کنفرانس جهانی حضور دارند تا بتوانند ارتباط نزدیکی با صدها مهندس و متخصص اپل داشته باشند. این ارتباط نزدیک و برگزاری نشست‌های تخصصی به منظور طرح سوالات و مطرح کردن چالش‌ها، فرصت خوبی در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد تا بتوانند مسایل خود را از نزدیک با مهندسان اپل مطرح کنند. توسعه دهندگانی که امکان حضور در این رویداد را ندارند می‌توانند از وب‌سایت رسمی WWDC 2018 اپل یا از طریق اپلیکیشن WWDC روی آیپد،‌ آیفون و اپل TV این مراسم را تماشا کنند. البته رسانه‌های مختلف این مراسم را به صورت زنده پوشش می‌دهند. 

برچسب ها :

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment