تازه های فناوری

آموزش هارد ریست (تنظیم کارخانه) گوشی های اندرویدی نوکیا ۳، ۵ و ۶

جمعه, 10 فروردين 1403

حداقل برای یک بار هم که شده، دارندگان گوشی های هوشمند با مشکلات نرم افزاری مواجه شده اند که در برخی موارد امکان استفاده از گوشی به طور کامل از بین می رود. در گاهی موارد با یک خاموش و روشن کردن ساده می توان دستگاه را به حالت عادی بازگرداند، ولی در برخی موارد ممکن است نیاز باشد که گوشی به تنظیمات کارخانه بازگردد با به اصطلاح هارد ریست یا فکتوری ریست شود.

با توجه به درخواست کاربران وب سایت مای نوکیا، ما لازم دیدیم که نحوه هارد ریست کردن گوشی اندرویدی جدید نوکیا را آموزش دهیم. در ابتدا لازم به توضیح است که با هارد ریست کردن دستگاه، تمامی اطلاعات و تنظیمات شما از بین خواهند رفت، بنابراین برای جلوگیری از بروز مشکلات بعدی، بهتر است از اطلاعات خود یک فایل پشتیبان تهیه کرده یا آن ها را به دستگاهی ایمن منتقل کنید. همچنین دقت کنید که گوشی شما به اندازه کافی شارژ داشته باشد.

اگر گوشی نوکیا شما در حال اجرای سیستم عامل است و شما به تنظیمات آن دسترسی دارید، بهترین کار برای هارد ریست، رفتن به مسیرSettings->Reset->Factory data reset است. پس از انتخاب این گزینه، گوشی از شما خواهد پرسید که از انجام این کار اطمینان دارید، زیرا این فرآیند تمام اطلاعات شما را پاک خواهد کرد. همچنین اگر رمز عبور برای دستگاه خود تعریف کرده باشید، آن را نیز از شما درخواست خواهد کرد. از این بخش شما به سادگی می توانید گوشی خود را به حالت اولیه بازگردانید. توجه داشته باشید که عملیات هارد ریست چند دقیقه طول خواهد کشید.

با این حال، گاهی اوقات ممکن است دستگاه شما در حالتی گرفتار شود که به طور کل سیستم عامل آن اجرا نشود. در این حالت نیز راهی برای هارد ریست و رفع مشکل در نظر گرفته شده است. در حالت خاموش دستگاه را به شارژر متصل کنید و دکمه “ولوم بالا” و “پاور” را آنقدر نگه دارید تا دستگاه وارد منوی ریکاوری شود. در این منو به وسیله دکمه های ولوم، روی گزینه wipe data/factory reset بروید و دکمه پاور را فشار دهید. حالا مجددا با دکمه های ولوم، روی گزینه Yes — delete all user data و دکمه پاور را فشار دهید تا عملیات ریست کردن گوشی آغاز شود. پس از تمام شدن عملیات، روی گزینه Reboot system now رفته و دکمه پاور را فشار دهید تا سیستم عامل گوشی بالا بیاید.

برچسب ها :

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment