تازه های فناوری

آیفون 10 از قسمت کاور لنز دوربین دچار شکستگی می‌شود

جمعه, 31 فروردين 1403

کاربران آیفون ۱۰ به‌تازگی از بروز مشکلی عجیب در این گوشی گلایه داشته‌اند؛ به گفته‌ی این کاربران، شیشه‌ی کاور لنز دوربین آیفون ۱۰ دچار ترک می‌شود. تعدادی از گوشی‌هایی که دچار این ترک‌خوردگی شده‌اند دارای قاب محافظ بوده‌‌اند و مابقی نیز به گفته‌ی صاحبان آن‌ها اصلا زمین نخورده‌اند.

به همین جهت، علت ترک خوردن کاور لنز آیفون ۱۰ به یک معما تبدیل شده است. اپل از کاربرانی که به این مشکل برخورده‌اند پرسیده است که آیا دمای گوشی آن‌ها از حد ایمن صفر تا ۳۵ درجه‌ی سانتی‌گراد بالاتر یا پایین‌تر رفته است. دلیل این پرسش این است که شیشه‌ی گوشی‌ هوشمند وقتی که خیلی داغ یا خیلی سرد شود، می‌تواند به دلیل انبساط و انقباض ترک بردارد.

5e681b3a 1501 45d2 b800 28d0542aa020

بر اساس این گزارش، هزینه‌ی تعمیر آیفون ۱۰، تحت پوشش بیمه +AppleCare حدود ۹۹ دلار و بدون آن ۵۲۹ دلار خواهد بود.

جاشوا وارترز، تعمیرکار موبایل، می‌گوید: «اگر گوشی خود را در هوای سرد در ماشین بگذارید، این امکان وجود دارد که ال‌سی‌دی و کریستال مایع آن یخ بزند و در نتیجه بشکند. البته، آیفون‌ ۱۰ در هوای خیلی سرد اساسا کار نمی‌کند و کاربران نیز در انجمن‌های اینترنتی مختلف اذعان داشته‌اند که شیشه‌ی گوشی آن‌ها در گرما یا سرمای شدید نشکسته؛ بلکه در شرایط عادی و دمای مجاز این اتفاق برای پوشش شیشه‌ای لنز گوشی افتاده است.

اپل می‌گوید برای پوشش لنز دوربین آیفون‌ها از یاقوت کبود استفاده کرده که بسیار مقاوم است؛ اما در هر حال تحت فشار امکان شکستن آن وجود دارد. مسئله این است که کاربران مطمئن هستند هیچ گونه فشار یا ضربه‌ای به گوشی آن‌ها وارد نشده است. با این تفاسیر، علت موضوع یادشده فعلا نامشخص است؛ اما اگر مشکل جدی باشد و آیفون‌های زیادی به آن دچار شوند، احتمالا اپل برای کشف و رفع آن وارد عمل خواهد شد.

برچسب ها :

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment