تازه های فناوری

سونی در حال کار روی طراحی گوشی بدون حاشیه است

جمعه, 10 فروردين 1403

وقتی حرف از تغییر در طراحی می‌شود، سونی در زمره‌ی سرسخت‌ترین شرکت‌ها قرار می‌گیرد؛ به گونه‌ای که حاشیه‌ی بزرگ بالا و پایین نمایشگر به امضای طراحی گوشی‌های خانواده‌ی اکسپریا تبدیل شده‌ است. اما اخیرا در مصاحبه‌ای که توسط خودِ این شرکت ژاپنی ترتیب داده شده بود،‌ ضمن ارائه‌ی توضیحاتی در مورد تصمیمات اتخاذشده جهت طراحی گوشی‌های فعلی سونی، نکته‌هایی در رابطه با طراحی گوشی‌های آینده‌ی این شرکت مطرح شد.

در این مصاحبه، ابتدا راجع به دو گوشی اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت صحبت شد. به ادعای تیم طراحی سونی، استفاده از نمایشگرهایی با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ در این دو گوشی، به محبوبیت این نسبت تصویر در بازار مربوط می‌شود. سونی اذعان دارد که استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر موجب بهبود تجربه‌ی استفاده از گوشی‌ هوشمند به‌عنوان ابزاری ارتباطی می‌شود؛ ولی معتقد است که بهترین نسبت تصویر برای هر گوشی، با گوشی دیگر تفاوت دارد.

در این مصاحبه، به‌غیر از پرچم‌دارهای کنونی سونی، صحبت محصولات آینده‌ی سونی نیز  به میان آمد و از تیم سونی خواسته شد در مورد گرایش فعلی تولیدکنندگان به ساخت گوشی‌ فاقد حاشیه صحبت کنند. در پاسخ، سونی تأیید کرد که در حال کار روی طرح‌های بدون حاشیه‌ی احتمالی است؛ اما برای این کار عجله‌ای ندارد. سونی از این مسئله رضابت دارد که در دست گرفتن گوشی‌های ساخت این شرکت راحت و تجربه‌ی نمایش محتوا در آن‌ها مناسب است؛ اما این دو ویژگی در صورت کاهش حاشیه‌ی گوشی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. همچنین، اعضای تیم سونی به این مسئله اشاره کردند که در صورت استفاده از طراحی بدون حاشیه، مجبور به جابه‌جایی بلندگوهای استریو جلوی گوشی و دوربین سلفی خواهند شد.برای مثال، در گوشی رده‌بالای اکسپریا XZ2 پریمیوم از نمایشگر ۵.۸ اینچی 4K با نسبت تصویر سنتی ۱۶ به ۹ استفاده شده است؛ دلیل این انتخاب به کارکرد اصلی این گوشی مربوط می‌شود. سونی ادعا می‌کند که پرچم‌دار خود را با هدف تماشای محتوا تولید کرده است و در صورت استفاده از نمایشگری با نسبت تصویر ۱۸ به ۹، کاربران در زمان مشاهده‌ی محتوا، با نوارهای مشکی در اطراف صفحه مواجه می‌شدند؛ بدین دلیل در این گوشی هوشمند از نسبت تصویر ۱۶ به ۹ استفاده شده است.

سونی می‌خواهد طراحی جدید گوشی‌های ساخت این شرکت به‌ شکلی باشد که تجربه‌ی مناسبی برای کاربران فراهم آورد؛ اما با توجه به پیشرفت فناوری، این غول کهنه‌کار ژاپنی تأیید کرده است که در سیر تکامل طراحی گوشی‌های خود، از ویژگی‌های جدیدی استفاده می‌کند و در عین حال، قابلیتی را فدای تغییر در طراحی نخواهد کرد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment