تازه های فناوری

گلکسی اس 10 سامسونگ به دوربین سه‌ گانه مجهز خواهد بود

جمعه, 31 فروردين 1403

انتظار می‌رود سامسونگ اوایل سال آینده تمامی موانع موجود بر سر راه معرفی گوشی هوشمند گلکسی اس ۱۰ را به‌ مناسبت دهمین سالگرد تولید این سری پرچم‌دار خود از میان بردارد. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این محصول همانند مدل‌های فعلی سری گلکسی اس، یک پرچم‌دار به تمام معنا خواهد بود و حتی شاید به سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر مجهز شود. در کنار قابلیت‌های فراوان دیگر، گفته می‌شود گلکسی اس ۱۰ سامسونگ احتمالا از نسبت نمایشگر به بدنه‌‌ای بیشتر از مدل‌های قبلی بهره خواهد برد.

در برخی از گزارش‌ها حتی به این مورد اشاره شده است که شاید سامسونگ از یک سیستم دوربین سه‌گانه در گوشی هوشمند گلکسی اس ۱۰ رونمایی کند و این قابلیتی است که تا به این لحظه در هیچ‌ یک از گوشی‌های هوشمند ساخته ‌شده توسط این غول فناوری کره‌ای مشاهده نکرده‌ایم. گزارش دیگری از کره‌ی جنوبی، احتمال صحیح بودن این خبر را افزایش می‌دهد. در این گزارش اعلام شده است که سامسونگ احتمالا گلکسی اس ۱۰ را در سه مدل متفاوت معرفی خواهد کرد.

سیستم دوربین سه‌گانه در گلکسی اس ۱۰

پیش از این در برخی از خبرهای مربوط به گلکسی اس ۱۰ اشاره شده بود که سامسونگ نام «Beyond» را برای این محصول در نظر گرفته است. بر اساس گزارشی که امروز منتشر شد، سامسونگ در حال آماده‌سازی سه مدل مختلف از پرچم‌دار بعدی خود یعنی گلکسی اس ۱۰ است که این سه مدل Beyond 0 ،Beyond 1 و Beyond 2 نام دارند.

گفته می‌شود Beyond 0 مدل پایه خواهد بود که به یک نمایشگر ۵.۸ اینچی تخت مجهز می‌شود. هنوز مشخص نیست که آیا این مدل از نظر قدرت سخت‌افزاری نسبت به مدل‌های دیگر اس ۱۰ تفاوت خواهد داشت یا نه. همچنین باید به این نکته توجه داشت که مدل یادشده ارزان‌قیمت‌ترین مدل گلکسی اس ۱۰ خواهد بود. بنا به خبرهایی که تاکنون منتشر شده است، Beyond 1 نیز از یک صفحه نمایش ۵.۸ اینچی بهره خواهد برد که شاید همانند پنل گلکسی اس ۹ از نوع خمیده باشد. اما مدل Beyond 2 که گفته می‌شود در واقع جایگزینی برای گلکسی اس ۹ پلاس است و نمایشگر آن ۶.۲ اینچی و از نوع خمیده خواهد بود. سامسونگ در این مدل احتمالا از سیستم دوربین سه‌گانه استفاده خواهد کرد.

اگر اطلاعات ارائه‌شده در این گزارش صحت داشته باشد، این اولین بار است که سامسونگ سه مدل متفاوت از گوشی هوشمند پرچم‌دارش را معرفی خواهد کرد. این شرکت از سال ۲۰۱۵ فقط دو مدل پرچم‌دار گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج را به بازار عرضه کرد و این رویه تا معرفی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس در سال ۲۰۱۷ بدون تغییر ادامه داشته.

در گزارش مورد بحث هیچ اشاره‌ای به جزئیات سیستم دوربین سه‌گانه سامسونگ نشده است. انتظار می‌رود این غول کره‌ای برای پاسخ دادن به شرکت هواوی اقدام به معرفی یک گوشی با دوربین سه‌گانه کند؛، چراکه هواوی اخیرا گوشی هوشمند پی ۲۰ پرو را که از سیستم دوربین سه‌گانه بهره می‌برد، معرفی کرده است. شرکت چینی می‌گوید قابلیت مورد اشاره امکاناتی بسیار حرفه‌ای برای تصویر‌برداری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سیستم دوربین‌ سه‌گانه به‌ کار گرفته‌شده در پی ۲۰ پرو هواوی شامل یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی و یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم است؛ این سیستم تاکنون توانسته نقد‌های مثبتی دریافت کند.

حال باید دید اگر سیستم دوربین سه‌گانه به گوشی هوشمند گلکسی اس ۱۰ سامسونگ اضافه شود، قیمت نهایی محصول یادشده چقدر تعیین خواهد شد. این احتمال وجود دارد دستگاه مورد بحث با برچسب قیمتی بالای ۱۰۰۰ دلار روانه‌ی بازار شود. البته باید دید اگر گلکسی اس ۱۰ با چنین قیمتی به بازار عرضه شود، چه قابلیت‌هایی برای مجاب کردن کاربران به خرید ارائه خواهد داد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment