تازه های فناوری

دسترسی دستگاه‌های هواوی به اپلیکیشن VLC مسدود شد

پنج شنبه, 30 فروردين 1403

به دلیل مشکلات نرم‌افزاری گوشی‌های هواوی، توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن VLC دسترسی دستگاه‌های این شرکت چینی به اپلیکیشن خود از طریق گوگل‌پلی را مسدود کرد.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که هواوی به‌عنوان یکی از بزرگ‌‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، تاکنون محصولات جذاب و مخاطب‌پسندی را به بازار ارائه کرده است؛ با این وجود، بخش نرم‌افزاری محصولات این شرکت همواره پاشنه‌ی آشیل آن‌ها بوده و توسعه‌دهندگان برای هماهنگی اپلیکیشن‌های خود با محصولات هواوی، در اغلب اوقات با مشکلات زیادی دست‌و‌پنجه نرم‌ می‌‌کنند. 

حال در همین راستا، توسعه‌دهنده‌ی VLC اعلام کرده که آن‌ها به‌دلیل تأثیر منفی دستگاه‌های هواوی روی عملکرد کلی این اپلیکیشن، دسترسی گوشی‌های شرکت چینی را از طریق گوگل‌پلی مسدود کرده اند.

VLC به‌عنوان یکی از پراستفاده‌ترین اپلیکیشن‌های چندپلتفرمی برای تماشای محتوای ویدیویی استفاده می‌شود. در حالی که این برنامه روی پلتفرم‌های اندروید و IOS عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد؛ اما تجربه‌ی کاربران نشان داده که دستگاه‌های هواوی سازش مناسبی با این اپلیکیشن ندارند.

در پیامی که صفحه‌ی توییتری FrAndroid منتشر کرده، گروه VideoLAN از تصمیمشان برای قرار دادنِ گوشی‌های هواوی در لیستِ سیاهِ خود سخن گفته‌اند. آن‌ها مدیریت «مضحک» برنامه‌های پس‌زمینه در گوشی‌های هواوی را دلیل اتخاذ چنین تصمیمی عنوان کرده‌اند. متأسفانه ساختار نرم‌افزاری دستگاه‌های هواوی به‌گونه‌ای طراحی شده که رویکرد خصمانه‌ای نسبت به توقف اجرای برنامه‌های شخص‌ثالث در پیش می‌گیرد.

همین موضوع باعث شده تا اپلیکیشن VLC نتواند به‌درستی در پس‌زمینه اجرا شود. با نگاهی به انجمن کاربران ٰVideoLAN و شکایت‌های پی‌در‌پی کاربران درباره‌ی این مشکل می‌توان این موضوع را تصدیق کرد.

توسعه‌دهندگان این برنامه در همین رابطه می‌گویند:

گوشی‌های هواوی اکنون در لیست سیاه قرار گرفته‌اند و قادر به دریافت VLC از طریق فروشگاه گوگل‌پلی نخواهند بود. سیاست مضحک‌ آن‌ها که منجر به توقف اجرای اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه می‌شود (به جز اپلیکشن‌های خودشان) باعثِ ناکارآمدی ویژگی پخش در پس‌زمینه شده است. 

در حالی که دسترسی دارندگان گوشی‌های هواوی به اپلیکیشن VLC از طریق گوگل‌پلی مسدود شده است؛ اما همچنان کاربران می‌توانند فایل APK این برنامه را برای نصب به‌صورت جداگانه دانلود کنند.

در طول این سال‌ها، هواوی برای رفع مشکلات نرم‌افزاری گوشی‌های خود تلاش بسیاری کرده است؛ اما همچنان برخی از مشکلات برای این دستگاه‌ها پابرجا هستند. حال انتظار می‌رود که با این تصمیمِ VideoLAN، هواوی بیشتر به جنبه‌ی نرم‌افزاری ساخته‌هایش و رفع مشکلات آن توجه نشان دهد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment