تازه های فناوری

هواوی دهم شهریور از کرین 980 رونمایی می‌کند

شنبه, 01 ارديبهشت 1403

هواوی پوستر جدیدی منتشر کرده است که در آن از برگزاری رویدادی در تاریخ ۱۰ شهریور خبر می‌دهد.

در حالی که تمام نگاه‌ها معطوف به سامسونگ و معرفی گلکسی نوت ۹ در رویداد هفته‌ی آینده‌ی این شرکت است،هواوی از برگزاری رویدادی در تاریخ ۳۱ آگوست (۱۰ شهریور) خبر داد. پرچمدار بعدی شرکت چینی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو خواهد بود که انتظار می‌رود فناوری‌هایی نظیر حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر، صفحه‌ی انعطاف‌پذیر OLED و پردازنده‌ی جدید و قدرتمند ساخت هواوی را در خود جای دهد.

گفته می‌شود پردازنده‌ی کرین ۹۸۰ که قرار است در میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو به کار رود با لیتوگرافی فوق پیشرفته‌ی هفت نانومتری ساخته شده است که این موضوع سبب می‌شود ضمن اشغال فضای کمتر، سرعتی بیشتر ازاسنپدراگون ۸۴۵ و مصرف باتری کمتری از آن را به همراه داشته باشد.

با نگاهی به سابقه‌ی هواوی در معرفی گوشی، می‌توان گفت تا زمان معرفی رسمی دو گوشی یادشده چند ماهی باقی مانده؛ اما ممکن است پردازنده‌ی قدرتمند آن‌ها، همانند نسل گذشته در رویداد IFA در برلین معرفی شود.

در حال حاضر هواوی تأیید کرده است که در تاریخ ۳۱ آگوست، مصادف با ۱۰ شهریور، در پایتخت آلمان رویدادی ۴۵ دقیقه‌ای را برگزار خواهد کرد. مسلما ۴۵ دقیقه برای معرفی همزمان کرین ۹۸۰ و میت ۲۰ کافی نخواهد بود؛ بنابراین، چنانچه هواوی بخواهد محصولی تجاری یعنی گوشی را در IFA رونمایی کند، آن گوشی از نوع پرچمدار نخواهد بود.

به احتمال قریب به یقین، رویداد ۴۵ دقیقه‌ای هواوی در IFA صرف رونمایی از نسل جدید پردازنده‌های پرچمدار سومین تولیدکننده‌ی مطرح گوشی هوشمند در جهان خواهد شد که طبیعتا از معرفی یک دستگاه میان‌رده یا پایین‌رده جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر خواهد بود.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment