تازه های فناوری

موهاوی مهاجرت از ویندوز به macOS را ساده تر می کند

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

اپل در حال تلاش برای تسهیل هرچه بیشتر فرایند مهاجرت از ویندوز به macOS و جذب کاربران این پلتفرم است.

جدیدترین نسخه سیستم عامل اپل با نام موهاوی از ابزار مهاجرت داده ای بهره می برد که امکان انتقال حساب کاربری اپ ها، مخاطبان، اسناد، ایمیل ها و دیگر داده های اپ های شخص ثالث از پی سی به مک را برای کاربران ویندوز فراهم می کند.

این قابلیت جدید که ابتدا توسط یکی از کاربران توییتر رویت شده بخشی از ابزار Migration Utility فعلی است که قبلا امکان انتقال بخشی از داده ها از پی سی های ویندوزی به مک را داشت، حالا اما داده اپ های شخص ثالث نظیر اوت لوک را هم منتقل می کند.

نسخه قبلی Migration Utility و همچنین Setup Assistant اغلب داده های محلی مثل پوشه داکیومنت را منتقل می کردند اما بتای ششم موهاوی 10.14مستقیما کل های حساب کاربری مربوط به نسخه های ویندوزی را از پی سی به ورژن سازگار با مک آنها وارد می کند.

Migration Utility

اگرچه ارائه این قابلیت توسط اپل گام مهمی در جذب کاربران ویندوزی به شمار می رود اما نباید فراموش کنیم که Migration Utility به عنوان بخشی از نسخه بتای موهاوی هنوز در حالت آزمایشی قرار داشته و تکیه به این برنامه برای انتقال داده های ارزشمند از پی سی ویندوزی به مک یا از دستگاه های قدیمی به مدل های جدید چندان منطقی به نظر نمی رسد.

 

نسخه پایدار موهاوی احتمالا همراه با عرضه مدل های جدید آیفون و مک در ماه های آتی منتشر می شود. از جمله مهم‌ترین تغییراتی که در موهاوی می‌بینید می‌توان به حالت تاریک (Dark Mode) یکپارچه برای سیستم عامل، قابلیت Stacks و مکالمات گروهی در فیس‌تایم اشاره کرد که پیش از این در سیستم عامل اپل برای مک بوک‌ها و آی مک حضور نداشتند. علاوه بر این مرورگر سافاری در دو سیستم عامل iOS 12 و macOS موهاوی قرار است قابلیت های تازه ای برای حافظت از حریم کاربران داشته باشد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment