تازه های فناوری

سامسونگ گلکسی نوت 9 معرفی شد؛ دگرگون و ثابت قدم

جمعه, 10 فروردين 1403

بالاخره مورد انتظار ترین پرچمدار اندرویدی نیمه دوم سال 2018 یعنی سامسونگ گلکسی نوت 9 معرفی شد. شرکت کره ای طی مراسم آنپکد که هم اکنون در شهر نیویورک در حال برگزاریست، این فبلت پرچمدار را به شکل رسمی رونمایی کرد تا عضو جدیدی را به این خانواده محبوب اضافه کند.

 

خانواده گلکسی نوت همیشه ترکیبی از جدیدترین نوآوری های سخت افزاری و نرم افزاری را پیش روی کاربران قرار داده اند و گلکسی نوت 9 هم از این قاعده مستثنی نیست، چون امسال شاهد قلم S Pen جدید با امکان اتصال بلوتوث، دوربین پیشرفته و هوشمند، و همچنین باتری قدرتمند هستیم.

 

 

نمایشگر بدون مرز (Infinity) که ویژگی منحصر به فرد کهکشانی های سامسونگ به شمار می رود، در گلکسی نوت 9 هم دیده می شود. این نمایشگر سوپر امولد 6.4 اینچی با رزولوشن +QHD یعنی 2960×1440 پیکسل همانند پرچمداران قبلی سامسونگ، رنگ هایی غنی و چشم نواز را برایتان به نمایش در می آورد. توجه داشته باشید همانند قبل، رزولوشن پیش فرض روی +FHD تنظیم شده ولی از طریق منوی تنظیمات نمایشگر می توانید آن را افزایش دهید.

 

سخت افزار اصلی گلکسی نوت 9 همان چیزیست که مدت ها در موردش شنیده بودیم و جز این هم انتظار نمی رفت. چیپست 10 نانومتری اگزینوس 9810 با هشت هسته پردازشی مغز متفکر این گوشی است که با شش یا هشت گیگابایت حافظه رَم همراه شده. البته همانند همیشه در بعضی بازارها، شاهد عرضه این فبلت با چیپست اسنپدراگون 845 خواهیم بود. سامسونگ امسال از سیستم پیشرفته و اختصاصی خنک کننده آب کربن در نوت 9 استفاده کرده تا هنگام پردازش های سنگین، نگران گرم شدن بیش از حد دستگاه نباشید. این سیستم خنک کننده از الگوریتم هوش مصنوعی برای تنظیم عملکرد بهره می برد، البته باید ببینیم که این سیستم در عمل چگونه کار می کند.

 

یکی دیگر از پیشرفت های گلکسی نوت 9 نسبت به نسل قبل، افزایش ظرفیت ذخیره سازی است. این گوشی در دو ظرفیت 128 و 512 گیگابایتی عرضه می شود، یعنی دیگر خبری از نسخه 64 گیگابایتی نیست. البته همچنان امکان افزایش فضای ذخیره سازی با کارت حافظه microSD با حداکثر ظرفیت 1 ترابایت نیز وجود دارد و با این حساب، شاید در صورت اختلاف قیمت فاحش بین دو ظرفیت اصلی، کاربران به نسخه 128 گیگابایتی اقبال بیشتری نشان بدهند.

سامسونگ امسال روی شارژدهی گوشی در تمام طول روز مانور تبلیغاتی زیادی داده تا باتری قدرتمند گلکسی نوت 9 را به رخ بکشد. این گوشی اولین کهکشانی پرچمدار سامسونگ است که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی دارد و به گفته شرکت کره ای، در سخت ترین شرایط هم می تواند یک روز کامل با شما همراهی کند. بنابراین احتمالاً شاهد رقیب سرسختی برای هواوی میت 10 از نظر شارژدهی باشیم. گفتنیست گلکسی نوت 9 با فناوری شارژ سریع کابلی AFC و QC 2.0 و همچنین فناوری شارژ بیسیم PMA و WPC سازگار است.

 

 

دوربین گلکسی نوت 9 هم نقطه قوت و برگ برنده این گوشی محسوب می شود و ترکیبی از سخت افزار پیشرفته و قابلیت های هوشمند را ارائه می کند. دوربین اصلی این فبلت به یک حسگر 12 مگاپیکسلی دوال پیکسل سوپر اسپید، لنز واید با دیافراگم دوگانه F1.5/F2.4 و لرزشگیر اپتیکال مجهز شده و دوربین ثانویه آن هم حسگر 12 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو و ضریب اف 2.4 دارد. این ترکیب سخت افزاری می تواند 2 برابر زوم اپتیکال و 10 برابر بزرگنمایی دیجیتال را ارائه کند. دوربین سلفی گلکسی نوت 9 هم 8 مگاپیکسلی با ضریب اف 1.7 است.

 

به گفته سامسونگ، نرم افزار دوربین گلکسی نوت 9 به هوش مصنوعی مجهز شده می تواند تا 20 صحنه یا موضوع مختلف را شناسایی کند تا بر اساس آنها، بهترین تنظیمات را برای خروجی نهایی انتخاب نماید. همچنین اگر نقصی در صحنه احساس شود (مثلاً لرزش بیش از حد، تار شدن صحنه، بسته شدن چشم های سوژه یا کثیفی لنز) دوربین این گوشی به شما اطلاع می دهد تا بتوانید مشکل را برطرف کنید.

 

نهایتاً باید به وجه تمایز خانواده نوت یعنی قلم S Pen اشاره کنیم. قلم S Pen جدید سامسونگ که گلکسی نوت 9 را همراهی می کند، برای نخستین بار به ارتباط بیسیم از نوع بلوتوث کم مصرف (BLE) مجهز شده که می توان کاربردهای متعددی را برایش تعریف کرد. به عنوان مثال با فشردن دکمه قلم می توانید سلفی بگیرید و نمایش اسلایدها یا پخش ویدیوها را کنترل کنید. همچنین برنامه نویسان می توانند کاربردهای مورد نظر خود را با استفاده از قلم گلکسی نوت 9 در برنامه هایشان پیاده کنند.

همان طور که دیدید، گلکسی نوت 9 ترکیبی از پیشرفته ترین قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری روز را در بر گرفته و می تواند پیشرفته ترین گوشی اندرویدی حال حاضر دنیا لقب بگیرد. با این حال باید دید آیا تفاوت های گلکسی نوت 9 در مقایسه با نسل قبلی به اندازه کافی هست که کاربران را به خرید آن وادار کند یا خیر. گفتنیست گلکسی نوت 9 در رنگ های مشکی، مسی، ارغوانی و آبی اقیانوسی به زودی وارد بازار خواهد شد. قیمت مدل های مختلف، آغاز پیش فروش و زمان عرضه نهایی را در پست دیگری به اطلاعتان می رسانیم.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment