تازه های فناوری

نسخه Go اندروید 9 پای معرفی شد

شنبه, 01 ارديبهشت 1403

گوگل، نسخه‌ی Go سیستم‌عامل اندروید ۹ پای را معرفی کرد؛ این نسخه، حجم بسیار کمتری نسبت به نسخه‌ی عادی اندروید ۹ اشغال می‌کند.

 

اوایل سال ۲۰۱۸ بود که گوگل نسخه‌ی Go سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ اوریو را به‌منظور رفع‌کردن تمامی مشکلات نسخه‌ی عادی در زمینه‌ی عملکرد، منتشر کرد؛ نسخه‌ی Go در ظاهر تفاوتی با نسخه‌ی معمولی نداشت، اما میزان حافظه‌ای که اشغال می‌کرد، تقریبا نصف نسخه‌ی عادی اندروید اوریو بود.

حال گوگل پس از انتشار رسمی اندروید ۹ پای، از نسخه‌ی سبک‌تر این سیستم‌عامل به‌نام اندروید ۹ پای گو ادیشنرونمایی کرده است. این نسخه‌ی جدید به‌طور کامل بر اساس نسخه‌ی معمولی Android 9 Pie ساخته شده و بخش‌های مهمی را با بهبود روبه‌رو کرده است. گوگل ادعا کرده که نسخه‌ی Go اندروید ۹ نسبت به نسخه‌ی Go اندروید ۸، به میزان ۵۰۰ مگابایت حجم کمتری را اشغال می‌کند. برای اینکه به اهمیت این موضوع پی ببرید، بهتر است مثالی بزنیم؛ طبق این گفته‌ی گوگل، اندروید ۹ پای گو ادیشن روی گوشی هوشمندی با هشت گیگابایت حافظه‌ی داخلی، ۵.۵ گیگابایت حافظه‌ی خالی به‌جای می‌گذارد. این درحالی است که پس از مقایسه‌ای کوتاه متوجه می‌شویم نسخه‌ی عادی این سیستم‌عامل، تنها ۲.۵ گیگابایت از این حافظه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در کنار همه‌ی این‌ها، Android 9 Pie Go Edition سرعت بوت را افزایش می‌دهد و البته، امنیت کاربرانش را بیش از پیش بالا می‌برد. گفتنی است که در این نسخه برای پوشش نیازهای کلیدی کاربران، داشبوردی مخصوص برای نظارت بر مصرف داده‌ها قرار داده شده است.

اندروید ۹ پای گو ادیشن همچون نسخه‌ی پیشین، از نسخه‌ی Go اپلیکیشن‌های مخصوص خود استفاده می‌کند؛ اپلیکیشن‌هایی که Google به‌طور مداوم در حال بهبود دادن آن‌ها است. جالب است بدانید که حجم اپلیکیشن پیام‌رسانی مخصوص گوگل در نسخه‌ی گو تقریبا نصف شده است؛ یا از طرفی دیگر، دستیار Google Assistant به‌روزرسانی شده و اکنون شاهد اضافه‌شدن زبا‌ن‌های اسپانیایی و پرتغالی به آن هستیم. به‌علاوه، اپلیکیشن Maps هم بهبودهایی به خود دیده است.

گوگل فعلا تاریخ انتشار دقیقی را برای اندروید ۹ گو ادیشن مشخص نکرده، اما گفته است که این سیستم‌عامل پاییز امسال در دسترس قرار خواهد گرفت. این شرکت همچنین گفته است که هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ سازنده در تلاش‌اند تا گوشی‌های جدید مبتنی بر این سیستم‌عامل را روانه‌ی بازار کنند؛ این در حالی است که اکنون بیش از ۲۰۰ دستگاه مبتنی بر اندروید گو در بازار وجود دارد.

 
 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment