تازه های فناوری

سامسونگ گلکسی اس 10 را در پنج رنگ عرضه می‌کند

جمعه, 31 فروردين 1403

یکی از منابع آگاه دنیای فناوری به نام Ice Universe در توییتی جدید مدعی شده است که گلکسی S10 در پنج رنگ عرضه خواهد شد و این رنگ‌ها مشکی، سبز، سفید، نقره‌ای و صورتی خواهند بود. منبع یادشده، اطلاعات بیشتری در خصوص مشخصات این پرچم‌دار افشا نکرده است؛ اما باید توجه داشت که تمامی رنگ‌ها به محض عرضه در دسترس نخواهند بود و برخی رنگ‌ها ممکن است فقط در مناطق خاصی عرضه شوند. سامسونگ معمولا رنگ‌های خاص‌تر را چندین ماه بعد از عرضه‌ی محصول راهی بازار می‌کند.

آیس یونیورس در ماه‌های اخیر اطلاعاتی را در خصوص طراحی گلکسی اس ۱۰ منتشر کرده است. وی در یکی از توییت‌های اخیر خود اعلام کرد که سامسونگ به استفاده از نمایشگرهای اینفینیتی خود ادامه خواهد داد و قصد افزودن بریدگی بالای نمایشگر را به طراحی گوشی‌های خود ندارد. به علاوه، اخیرا تصویری از نمونه‌ی اولیه‌ی گلکسی اس ۱۰ توسط همین شخص منتشر شد که حاشیه‌ی اطراف نمایشگر بسیار باریک‌تر از نسل‌های پیشین را نشان می‌داد که مستلزم استفاده از فناوری‌هایی برای دوربین، حسگر مجاورت و بلندگوی مکالمه‌ است که باعث افزایش حاشیه‌ی بالای صفحه نشود.

گزارش‌های اخیر، تا حدود زیادی ویژگی‌های سخت‌افزاری گلکسی اس ۱۰ را افشا کرده‌اند. بر اساس این گزارش‌ها، پرچم‌دار آتی سامسونگ به دوربین اصلی سه‌گانه مجهز است که یک سنسور آن ۱۲ مگاپیکسلی، دومی ۱۶ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید عریض و دیگر سنسور این دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و از نوع تله‌فوتو است. گزارش‌های یادشده مدعی هستند که لنز تله‌فوتوی این دوربین قادر به انجام سه برابر زوم اپتیکال است. مضاف بر این، پرچم‌دار جدید سامسونگ به دوربین سه‌بعدی ساخت استارتاپ مانتیس ویژن (Mantis Vision) برای تشخیص چهره مجهز خواهد بود. این در حالی است که همان‌طور که گفته شد سامسونگ قصد ایجاد برش در بالای نمایشگر ندارد.

احتمالا سامسونگ پرچم‌دار موردبحث را در دو نسخه، یکی دارای تراشه‌ی جدید کوالکام و دیگری مجهز به اگزینوس ۹۸۲۰، عرضه خواهد کرد که نسخه‌ی اگزینوس احتمالا با پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 MP18 همراه خواهد شد. پردازنده‌ای که گفته می‌شود نسبت به نسل قبل خود یعنی Mali-G72 پیشرفت‌های چشمگیری در عملکرد و مصرف باتری داشته است.

سامسونگ قرار است در کنگره‌ی جهانی موبایل سال ۲۰۱۹ در بارسلونای اسپانیا به طور رسمی از Galaxy S10 رونمایی کند.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment