تازه های فناوری

گلکسی جی 2 کور معرفی شد؛ نخستین گوشی مبتنی بر اندروید گو سامسونگ

سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403

سامسونگ اخیرا با رونمایی رسمی از گلکسی جی ۲ کور اعلام کرده‌ است که این دستگاه، نخستین گوشی این شرکت است که از اندروید گو بهره می‌برد. Go، نسخه‌ی سبک‌تر سیستم‌عامل اندروید است که اپلیکیشن‌های گوگل روی آن حجم کمتری دارند و به‌طور کلی برای گوشی‌های پایین‌رده طراحی شده است. گفتنی است که Galaxy J2 Core از رابط کاربری مخصوص سامسونگ استفاده خواهد کرد. موضوع مهم این است که سیستم‌عامل این گوشی، بر پایه‌ی اندروید ۸.۱ اوریو است؛ نه اندروید ۹ پای.

از بین مشخصات گلکسی جی ۲ کور می‌توان به مواردی مثل نمایشگر LCD با وضوح تصویر ۹۶۰ در ۵۴۰، پردازنده‌ی اکسینوس ۷۵۷۰، باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.2، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.2، یک گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی اشاره کرد.

بد نیست بدانید که با این گوشی نمی‌توانید بازی محبوب فورتنایت را اجرا کنید؛ با این‌حال چون در این دستگاه از نسخه‌ی Go اندروید استفاده شده، هم فضای داخلی بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد، هم فضای کمتری از رم اشغال می‌شود و هم باتری می‌تواند مدت‌زمان بیشتری دوام بیاورد.

سامسونگ، عرضه‌ی گلکسی جی ۲ کور را از همین امروز در بازار هند و مالزی آغاز می‌کند؛ تاکنون جزئیاتی در رابطه با قیمت دقیق این دستگاه در دسترس قرار نگرفته است. گفتنی است که مدل معمولی گلکسی جی ۲ با مشخصاتی قدرتمندتر از جی ۲ کور، قیمت اندکی بیشتر از ۱۰۰ دلار داشت. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توان انتظار قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار را برای گلکسی جی ۲ کور داشت.

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment