تازه های فناوری

شباهت ظاهری اکسپریا ایکس زد 3 سونی و ایکس زد 2 پریمیوم

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

اوایل سال جاری میلادی، اکسپریا ایکس‌ زد ۲ پریمیوم با نمایشگر 4K، دوربین دوگانه و ۶ گیگابایت رم معرفی شد که دارای ظاهری مشابه اکسپریا ایکس‌زد ۲ سونی بود و از بدنه‌ی شیشه‌ای با نمایشگر کم‌حاشیه بهره می‌برد. اما یکی از مسائل مربوط به آن، جنس پنل پشتی گوشی است که از دست سر می‌خورد و قاب سنگینی دارد و کاربر حین در دست گرفتن گوشی، احساس راحتی نمی‌کند.

از سوی دیگر، موقعیت قرارگیری سنسور اثر انگشت آن نیز چندان جالب نبود. اما ظاهرا قرار است سونی نسخه‌ی اقتصادی اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم را نیز به بازار عرضه کند. رندر فاش‌شده‌ی جدید، شباهت اکسپریا 

اکسپریا ایکس زد ۳ سونی

ایکس زد ۳ و اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم را به‌خوبی نشان می‌دهد.

اکسپریا ایکس زد ۳ سونی

 

MySmartPrice، تصویر جدیدی از  از Sony Xperia XZ3 را به‌صورت غیر رسمی منتشر کرده است. رندر فاش‌شده، شباهت بیش از حد این گوشی هوشمند را به XZ2 Premium نشان می‌دهد. با توجه به تصویر، شاید تنها تفاوت میان دو گوشی این باشد که اکسپریا XZ3 فقط دارای یک دوربین در پنل پشتی است؛ در حالیکه ایکس زد ۲ پریمیوم از ماژول دوربین دوگانه بهره می‌برد. اما ظاهرا Sony تغییر وضعیتی برای سنسور اثر انگشت در نظر نگرفته است. در تصویر فاش‌شده، به هیچ‌گونه مشخصات فنی در رابطه با اکسپریا ایکس زد ۳ اشاره نشده است. انتظار می‌رود اکسپریا XZ3 از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ و حافظه‌ی رم حداقل ۴ گیگابایت، به‌همراه نمایشگر ۱۰۸۰ پیکسل یا ۱۴۴۰ پیکسل بهره‌مند باشد. نمایشگر 4k، به‌صورت انحصاری برای سری گوشی‌های پریمیوم در نظر گرفته شده است. پیشتر گفته شده بود که اکسپریا ایکس زد ۳ سونی به نمایشگر +QHD مجهز می‌شود.

سال گذشته‌ی میلادی، گوشی هوشمند اکسپریا XZ2 در ایالات متحده آمریکا با قیمت ۷۹۹.۹۹ دلار به‌فروش می‌رسید. انتظار می‌رود اکس‍پریا XZ3 نیز با قیمت مشابهی به‌فروش برسد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment