تازه های فناوری

ال جی وی 40 احتمالا با پنج دوربین، نمایشگر P-OLED و پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ همراه می‌شود

جمعه, 10 فروردين 1403

ال‌جی احتمالا قصد دارد پرچمدار بعدی‌اش یعنی وی ۴۰ را به ۶ گیگابایت رم در کنار نمایشگر P-OLED و دوربین اصلی سه‌گانه تجهیز کند.

 

وی ۴۰ ال‌جی برخلاف مدل قبلی‌اش، در نمایشگاه ایفا حضور نداشت. با این‌حال پرچمدار جدید این شرکت به‌زودی معرفی و عرضه خواهد شد. اخیرا وب‌سایتAndroidPIT در گزارشی ادعا کرده که به برگه‌ی مشخصات فنی گوشی ال‌جی وی ۴۰ دسترسی پیدا کرده است.

این وب‌سایت که مدعی است این اطلاعات از سوی منابعی موثق در داخل ال‌جی به‌دستش رسیده‌اند، می‌گوید که این شرکت قصد دارد گوشی V40را به پنج دوربین (سه دوربین اصلی و دو دوربین سلفی) مجهز کند.

بر این اساس، وی ۴۰ ال‌جی دارای دوربین اصلی سه‌گانه خواهد بود؛ یکی از این دوربین‌ها دارای حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 و پیکسل‌هایی با ابعاد ۱ میکرومتر خواهد بود. دو دوربین دیگر حسگر ۱۲ مگاپیکسلی خواهند داشت و گشودگی دیافراگم آن‌ها به‌ترتیب f/1.5 و f/2.4 و ابعاد پیکسل‌های آن‌ها نیز به‌ترتیب ۱.۴ و ۱ میکرومتر خواهد بود. در بین سه‌دوربین اصلی این گوشی، لنزهای تله‌فوتو و واید با زوم ۲ برابر وجود خواهند داشت. این موارد نشان می‌دهند که LG قصد دارد تجربه‌ی عکاسی کاملی را در اختیار کاربر قرار دهد. در کنار این‌ها، وی ۴۰ ظاهرا از دو دوربین سلفی با حسگرهای ۸ و ۵ مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

ال‌جی ظاهرا توجه ویژه‌ای نیز به تجربه‌ی موسیقیایی این گوشی داشته است؛ گفته می‌شود وی ۴۰ به اسپیکر استریوی Quad DAC بوم‌باکس مجهز شده است. ال‌جی پیشتر در گوشی جی ۷ هم از اسپیکر بوم‌باکس استفاده کرده بود؛ این گوشی با داشتن تنها یک اسپیکر، صداهای قدرتمند و باکیفیتی تولید می‌کرد.

u16.jpg

ال‌جی وی ۴۰ برای پردازش کارهای مختلف، به اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام با چهار هسته‌ی ۲.۸ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی ۱.۷ گیگاهرتزی تجهیز شده است و در دو مدل ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی در دسترس قرار خواهد گرفت.

باتری این گوشی دقیقا همچون وی ۳۰، ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت خواهد داشت؛ با در نظر گرفتن استفاده‌ی وی ۴۰ از نمایشگر ۶.۴ اینچی P-OLED با نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ و رزولوشن +QHD (معادل ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل)، باید دید که این باتری چه عملکردی از خود به‌نمایش می‌گذارد. در ضمن وب‌سایت منبع این شایعه مدعی است که نمایشگر وی ۴۰ دارای بریدگی بالای نمایشگر (ناچ) خواهد بود.

تاکنون نسخه‌ی سیستم‌عامل این گوشی (اوریو یا پای) مشخص نشده است؛ با این‌حال گفته می‌شود که وی ۴۰ به‌لطف داشتن گواهی IP68، در برابر آب و گردوغبار از خود مقاومت نشان می‌دهد. در ضمن، وی ۴۰ نسبت به مدل‌های قبلی خود با افزایش ابعاد و وزن مواجه شده است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment