تازه های فناوری

هواوی به تولید ساعت هوشمند ادامه می‌دهد

جمعه, 10 فروردين 1403

مدیرعامل هواوی، ریچارد یو در مصاحبه‌ای از برنامه‌های این شرکت برای عرضه‌ی ساعت هوشمند بعدی شرکت چینی سخن گفته است.

 

به‌گفته‌ی ریچار یو، مدیرعامل هواوی، این شرکت هنوز بازار ساعت هوشمند را رها نکرده است؛ در عوض، شرکت چینی قصد دارد قبل از عرضه‌ی ساعت هوشمند جدید، آن را از تمامی جهات نسبت به نسل پیشین ارتقاء دهد.

ریچارد یو این سخنان را در مصاحبه‌ای دررجمع خبرنگاران گفت و اذعان داشت که ساعت هوشمند همچنان عرصه‌ای است که این شرکت علاقه‌مند به حضور در آن است؛ اما به‌طور کلی ساعت‌های هوشمند نیازمند نوآوری‌های بیشتری هستند و آن‌ها در حال کار روی این مسئله هستند.

ما می‌خواهیم بهبودهای مهم‌تری در ساعت‌های هوشمند به‌وجود بیاوریم تا تجربه‌ی کار با این محصولات از آنچه که امروز شاهد آن هستیم، دلچسب‌تر شود. این هدف من است و ما می‌خواهیم ساعت‌های هوشمند مفیدتر، محبوب‌تر و کارآمدتر با عمر باتری بسیار طولانی‌تر باشند.

هواوی آخرین بار در آوریل ۲۰۱۷ اقدام به معرفی ساعت هوشمند کرد. این ساعت که هواوی واچ ۲ نام داشت، یکی از بهترین محصولات این عرصه به‌شمار می‌آمد. شرکت چینی هنوز نسخه‌ی جدیدی برای این محصول در دست تولید ندارد. دیگر تولیدکننده‌ی موبایلی که پا به این عرصه گذاشت، سامسونگ بود؛ اما چالشی که تمام تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند، چه هواوی چه سامسونگ با آن مواجه هستند، همواره عمر باتری بسیار کم و گاهی عملکرد کند این ساعت‌ها بوده است. یو در این رابطه می‌گوید:

ما به‌دنبال عملکردی بهتر و کاربردی‌تر هستیم. امروز، عمر باتری ساعت‌های ما دو روز است. امیدواریم این زمان روزی به یک هفته و بیشتر افزایش پیدا کند.

منظور هواوی از کاربردی‌تر شدن، اضافه شدن قابلیت‌های هوشمند بیشتر است. شرکت چینی به‌شدت در زمینه‌ی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است و به‌گفته‌ی مدیرعامل این شرکت «قطعا» در آینده ساعت‌های هوشمند این شرکت به هوش مصنوعی مجهز خواهند بود. هواوی پیش‌تر به‌عنوان اولین شرکت در جهان، تراشه‌ی اختصاصی پردازش عصبی را به پردازنده‌های خود یعنی کرین ۹۷۰ اضافه کرد و اخیرا نیز این کار را در مورد کرین ۹۸۰ انجام داد.

ریچارد یو

اضافه شدن این فناوری به ساعت‌های هوشمند می‌تواند تجربه‌ی کار با دستیارهای صوتی و سایر ویژگی‌های وابسته به هوش مصنوعی را ارتقاء دهد؛ اما چنین قابلیتی در کنار استفاده‌ی مستقل از سیم‌کارت به‌معنی افزایش چشمگیر مصرف باتری خواهد بود و این چالش را سخت‌تر از قبل خواهد کرد. ریچارد یو در این باره گفت: «ما نمی‌توانیم اندازه‌ی باتری را افزایش دهیم؛ چرا که ساعت بیش از اندازه بزرگ خواهد شد.» یو در از پاسخ به سؤال خبرنگار در خصوص امکان استفاده از تراشه‌ی اختصاصی کرین برای ساعت هوشمند در راستای کاهش مصرف باتری طفره رفت؛ اما به این موضوع اشاره کرد که آن‌ها صحبت‌هایی با کوالکام انجام داده‌اند و معتقد هستند که کاهش مصرف پردازنده کلید حل چالش باتری در ساعت‌های هوشمند است.

مصاحبه‌ی مدیرعامل huawei اگرچه از عرضه‌ی ساعت هوشمند جدید این شرکت در آینده‌ی نزدیک خبر نداد؛ اما مشخص کرد که این شرکت نه تنها دست از این بازار برنداشته، بلکه نیاز آن را به‌خوبی درک کرده است و قصد دارد با رفع چالش‌های موجود بازگشت باشکوهی به این عرصه داشته باشد.

امسال، شاهد پیشرفت‌های جذابی در حوزه‌ی ساعت هوشمند خواهیم بود که از آن جمله می‌توان به تراشه‌ی جدید کوالکام که هفته‌ی آینده رونمایی می‌شود و سیستم‌عامل بهبودیافته‌ی گوگل یعنی Wear OS اشاره کرد. با این وجود، هواوی قصد دارد صبر کند تا محصول بعدی خود را از تمامی جهات بهبود ببخشد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment