تازه های فناوری

اپل واچ احتمالا با قابلیت «نمایشگر همیشه روشن» عرضه می شود

جمعه, 10 فروردين 1403

اخیراً اپل پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که احتمال انتشار ویژگی Always On Display را برای اپل واچ تقویت کرده است.

نمایش زمان در اپل واچ هیچگاه امری دشوار نبوده است؛ با یک چرخش ساده‌ی مچِ دست، کاربران می‌توانند زمان را روی صفحه‌نمایش اپل واچِ خود مشاهده کنند. با این حال، یکی از پرتکرارترین درخواست‌هایی که کاربران این ساعت هوشمند از اپل داشتند، اضافه‌شدن حالتِ نمایشگر همیشه روشن بوده تا همواره زمان روی صفحه‌نمایش این ساعت هوشمند نقش بسته باشد.

حال باتوجه به پتنت که به‌تازگی اهالی کوپرتینو به‌ثبت رسانده‌اند، به‌نظر می‌رسد که چنین قابلیتی در راه اپل واچ باشد. این پتنت به مشکل Burn-in در صفحه‌نمایش‌های اولد می‌پردازد. برای آن‌دسته از افرادی که با این مشکل آشنا نیستند، باید بگوییم که در اثر ثابت‌ماندنِ تصویر در پنل‌های اولد، پدیده‌ی Burn-in رخ می‌دهد که به‌دنبال آن، همواره هاله‌ای از تصاویر پیشین در پس‌زمینه مشخص است؛ البته این مشکل تنها به صفحه‌نمایش‌های اولد منحصر نیست و در دیگر انواع نمایشگر به‌مقدار کمتر وجود دارد.

تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند که از ویژگی نمایشگر همیشه روشن در ساخته‌های خود بهره می‌برند، برای جلوگیری از وقوع چنین مشکلی، اطلاعات نمایشی را به آرامی در سراسر صفحه‌نمایش حرکت می‌دهند؛ اما ساعت‌های هوشمند به‌ این دلیل که نمایشگرِ کوچکی دارند، اجرای این تکنیک را سخت می‌کنند.

حال اپل در پتنتِ جدید خود عنوان کرده که آن‌ها می‌خواهند با بهبود متدهای جمع‌آوری و ذخیره‌ی داده‌های هر پیکسل بر این مشکل فائق آیند. چنین متدی به دستگاه اجازه می‌دهد تا دستگاه به‌صورت خودکار با تنظیم هر پیکسل جلوی وقوع پدیده‌ی Burn-in را بگیرد.

باتوجه به اینکه رویداد معرفی آیفون‌های ۲۰۱۸ قرار است در ۲۱ شهریور برگزار شود، انتظار می‌رود که اپل در کنار معرفی نسخه‌ی جدید اپل واچ از این قابلیت نیز رونمایی کند.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment