تازه های فناوری

آشکار شدن طراحی و مشخصات وان پلاس 6 تی در تصاویر جعبه این محصول

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

تصاویر منتشرشده از جعبه‌ی وان‌پلاس ۶‌تی نشان‌دهنده‌ی الهام گرفتن از اوپو آر ۱۷ پرو در طراحی پرچمدار آینده‌ی وان‌پلاس هستند.

تولید‌کنندگان چینی پس از معرفی آیفون ۱۰ دست به تقلید از بریدگی نمایشگر پرچم‌دار اپل زدند؛ اما این تقلید بی‌چون و چرا، به‌تدریج جای خود را به ایده‌هایی نوآورانه، همچون مکانیزم‌های کشویی داده است تا ضمن کم شدن حاشیه‌های نمایشگر، از ایجاد بریدگی در نمایشگر نیز پرهیز شود. در مثالی دیگر، اوپو در گوشی آر ۱۷ اندازه‌ی بریدگی نمایشگر را به‌میزان قابل‌توجهی کاهش داده که از آن به‌عنوان «برش قطره‌ای» یا Waterdrop Notch نام‌ برده می‌شود. شایان ذکر است که آر ۱۷ اولین گوشی است که از نسخه‌ی ششم فناوری گوریلاگلس بهره می‌برد.

در کنار معرفی نسخه‌ی عادی آر ۱۷، اوپو گوشی هوشمند آر ۱۷ پرو را هم معرفی کرده که از همان برش قطره‌ای نمایشگر و حسگر اثر انگشت درون نمایشگر استفاده می‌کند. دوربین سه‌گانه‌ی قرارگرفته در قسمت پشتی Oppo R17 Pro نیز به فناوری حسگر سه‌بعدی مجهز است.اما اوپو آر ۱۷ پرو چه ارتباطی باوان‌پلاس ۶‌تی دارد؟ نباید فراموش کنیم که سه شرکت وان‌پلاس، اوپو و ویووتحت تملک شرکت هلدینگ BKK Electronics قرار دارند. جالب‌تر اینکه این سه شرکت حتی از خطوط تولید واحدی برای ساخت محصولاتشان استفاده می‌کنند. با این اوصاف، می‌توان این احتمال را مطرح کرد که طراحی آر ۱۷ پرو الهام‌بخش طراحی وان‌پلاس ۶‌تی باشد.

تصویری که به‌تازگی از جعبه‌ی نهایی وان‌پلاس ۶‌تی پخش شده، تایید‌کننده‌ی پیش‌بینی فوق است. تصویری که درون جعبه‌ی وان‌پلاس ۶تی می‌بینیم، نشان‌دهنده‌ی یک گوشی با بریدگی قطره‌ای نمایشگر و حسگر اثر انگشت درون نمایشگر است؛ دقیقا شبیه به اوپو آر ۱۷ پرو.

جعبه وان‌پلاس ۶تی / OnePlus 6T Box

در عین حال، باید یادآوری کنیم که دوربین سوم موجود در اوپو آر ۱۷ پرو، برخلاف پی ۲۰ پرو هواوی، به‌منظور افزایش کیفیت تصاویر ثبت‌شده استفاده نمی‌شود. در حقیقت، این دوربین دارای حسگری است که اصطلاحا برای اندازه‌گیری «زمان حرکت» یا Time-of-Flight از آن استفاده می‌شود.

اما چرا این حسگر در قسمت پشت گوشی قرار دارد؟ فناوری به‌کاررفته در این حسگر متفاوت از فناوری به‌کاررفته در حسگر سه‌بعدی موجود در آیفون ۱۰ یا اوپو فایند ایکس است. ویوو هم اخیرا اعلام کرده که حسگر سه‌بعدی این شرکت آماده‌ی تولید انبوه است؛ این حسگر از ۳۰۰ هزار حسگر میکروسکوپی تشکیل شده‌ است. تعداد حسگرهای میکروسکوپی موجود در حسگر سه‌بعدی اوپو ۱۰ برابر بیشتر از تعداد حسگرهای میکروسکوپی موجود در حسگر سه‌بعدی آیفون ۱۰ است. همچنین، حسگرهای سه‌بعدی که برای سنجش زمان حرکت استفاده می‌شوند، کوچک‌تر و انعطاف‌پذیرتر هستند؛ پس قرار دادن آن‌ها در گوشی‌های هوشمند ساده‌تر است.

ولی این حسگرها چه وظیفه‌ای برعهده دارند و چرا در قسمت پشت گوشی جا خوش کرده‌اند؟ به‌کمک این حسگرها، استفاده از فرامین حرکتی ساده‌تر می‌شود. همچنین، این حسگرها به ایجاد تجربه‌ی واقعیت مجازی کمک می‌کنند. برای مثال، می‌توانید به‌صورت مجازی لباس‌هایی را امتحان کنید و چیدمان مبلمان منزل یا دفتر کارتان را تغییر دهید.

جعبه وان‌پلاس ۶تی / OnePlus 6T Box

بر اساس شایعات، اپل نیز قرار است در بالارده‌ترین آیفون ۲۰۱۸ از چنین حسگری استفاده کند؛ پس تعجبی ندارد که شرکت‌های چینی پیش از اهالی کوپرتینو برای نبرد آماده شده‌اند.

اگر به لیست مشخصات اوپو آر ۱۷ پرو نگاهی بیندازیم؛‌ متوجه می‌شویم که این محصول نیز همانند گلکسی اس ۹ سامسونگ، از دوربینی با دیافراگم متغیر استفاده می‌کند. جالب‌تر اینکه همانند گلکسی اس ۹، کاربران اوپو آر ۱۷ نیز می‌توانند برای گشادگی دیافراگم از میان دو گزینه‌ی f/1.5 و f/2.4 یکی را انتخاب کنند.

اگر قرار باشد مشخصات فنی آر ۱۷ پرو تعیین‌کننده‌ی مشخصات فنی وان‌پلاس ۶تی نیز باشد؛ پس مشخصات پرچمدار آتی OnePlus به شرح زیر خواهد بود:

  • نمایشگر اولد ۶.۴ اینچی با برش قطره‌ای و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل
  • پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵
  • حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی
  • دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر (f/1.5 و f/2.4)
  • دوربین ثانویه‌ی ۲۰ مگاپیکسلی و حسگر سه‌بعدی سنجش حرکت
  • دوربین جلوی ۲۵ مگاپیکسلی با ویژگی‌های هوش‌مصنوعی
  • باتری دوگانه که از دو قطعه با ظرفیت ۱۸۵۰ میلی‌آمپر ساعت تشکیل شده است
  • شارژ سریع با توان ۵۰ وات (۴۰ درصد شارژ در ۱۰ دقیقه)
 
 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment