تازه های فناوری

اپل فعلا قصد ندارد تاچ آیدی را به آیفون ها بازگرداند

چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

به‌گفته‌ی مینگ‌چی کو، اپل که بازخورد بسیار خوبی از فناوری تشخیص چهره‌ی خود دریافت کرده است، فعلا قصد بازگردانی تاچ آیدی را ندارد.

هرچند بازخورد استفاده از فیس آیدی به‌حدی خوب بوده است که احتمالا امسال به آیپد هم اضافه می‌شود؛ ولی تشخیص اثر انگشت همچنان نسبت به تشخیص چهره مزایایی دارد که در موقعیت‌های مشخصی می‌تواند کمک‌حال باشد؛ اما آیا می‌توان انتظار داشت در آیفون‌های آینده، تاچ آیدی بخشی از نمایشگر شود؟ مینگ‌چی کو، یکی از تحلیل‌گران معتبر زنجیره‌ی تأمین، این‌گونه فکر نمی‌کند.

کو در یادداشت تحقیقاتی جدید خود، رواج استفاده از حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر در سال ۲۰۱۹ را با افزایشی ۵۰۰ درصدی همراه دانست؛ چرا که تولیدکنندگان گوشی‌ اندرویدی همچنان از آن بهره خواهند برد؛ اما به‌گفته‌ی کو، اپل آیفون‌های سال آینده‌ی خود را به تاچ آیدی مجهز نخواهد کرد.

در خصوص آیفون XS که به احتمال زیاد هفته‌ی آینده معرفی خواهد شد، هیچ شایعه‌ای در رابطه با به‌کارگیری تاچ آیدی در زیر نمایشگر وجود ندارد و آخرین شایعات در این خصوص مربوط به سال گذشته و قبل از معرفی آیفون Xهستند و به‌کلی رد شده‌اند.

کو معتقد است فناوری تشخیص چهره‌ی اپل به‌عنوان یک راهکار امنیتی بیومتریک برای این شرکت، بازخورد بسیار خوبی داشته است؛ در حالی که گوشی‌های اندرویدی عموما در حال آزمون و خطای انواع حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر هستند. شاید یکی از عوامل بازدارنده برای انتقال حسگر اثر انگشت به زیر نمایشگر، الزام استفاده از نمایشگر گران‌قیمت OLED باشد.

بر اساس تحلیل کو، امکان تشخیص اثر انگشت با لمس تمام صفحه احتمالا تا پایان سال امکان‌پذیر می‌شود. این فناوری نسبت به فناوری حاضر که در آن تنها نیمی از صفحه قادر به تشخیص اثر انگشت است، یک پیشرفت به حساب می‌آید.

تاچ آیدی زیر صفحه

به اعتقاد مینگ چی کو، بازگشت تاچ آیدی نه امسال نه سال آینده محقق نخواهد شد؛ اما طبق پیش‌بینی وی، سامسونگ در گلکسی S10 که در سه‌ماهه‌ی اول سال آینده معرفی می‌شود، حسگر اثر انگشت را با نمایشگر یکپارچه خواهد کرد.

شاید اپل با بهبود فناوری تاچ آیدی روزی آن را به آیفون‌ها بازگرداند؛ اما اساسا مشخص نیست که این بازگشت چقدر اهمیت دارد و کاربران نیازی به وجود آن دارند یا خیر. همزمان، مینگ‌چی کو تاچ آیدی را وجه تمایز مهمی بین آیفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی ارزیابی می‌کند. 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment