تازه های فناوری

آیفون Xs مکس سنگین‌ترین گوشی اپل خواهد بود

جمعه, 31 فروردين 1403

در فاصله‌ی کمتر از ۲۴ ساعت تا برگزاری رویداد اپل، گفته می‌شود که آیفون Xs مکس قرار است سنگین‌ترین گوشی اپل باشد.

اپل فرداشب به‌صورت رسمی رویدادی ویژه را در آمفی‌تئاتر استیو جابز واقع در اپل پارک برگزار و از محصولاتی جدید رونمایی خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین محصولات این شرکت، قطعا آیفون‌های ۲۰۱۸ خواهند بود که قدرتمندترین‌شان، احتمالا آیفون ۱۰ اس مکس نام دارد. 

یکی از شایعات جدید مرتبط به رویداد فردا که توسط منبعی نه‌چندان مطمئن منتشر شده، این است که iPhone Xs Max با ۲۰۸ گرم وزن، تبدیل به سنگین‌ترین آیفون ساخته‌شده تا به امروز خواهد شد. منبع این خبر، در گذشته برخی اخبار صحیح را مخابره کرده بود و همین موضوع می‌تواند صحت‌داشتن وزن آیفون ۱۰ اس مکس را اندکی بالا ببرد.

گفتنی است که گوشی آیفون ۸ پلاس اپل که سال گذشته عرضه شد، ۲۰۲ گرم وزن داشت؛ این موضوع باعث می‌شود که به‌هنگام در دست گرفتن این دو گوشی، تفاوت چندانی حس نکنید؛ می‌توان ۶ گرم وزن اضافه‌ی آیفون ۱۰ اس مکس را به استفاده از فولاد ضد زنگ نسبت داد؛ اپل فریم آیفون ۸ پلاس را با آلومینیوم ساخته بود.

انتظار می‌رود که اپل در جعبه‌ی آیفون‌های جدید از همان شارژر ۵ واتی قدیمی با USB-A استفاده کند. مینگ‌چی کو روز گذشته در تحلیلی اعلام کرد که برخلاف نظر بسیاری از افراد، امسال هم اپل قصد ندارد در جعبه‌ی گوشی‌های خود، شارژر سریع قرار دهد.

 

در شایعه‌ی دیگری نیز اعلام شده که مدل دو سیم‌کارت آیفون ۱۰ اس مکس اپل در یک طرف پورت لایتنینگ دارای چهار سوراخ و در طرف دیگر دارای هفت سوراخ خواهد بود؛ این در حالی است که آیفون ۱۰ فعلی، در هر سمت پورت، ۶ سوراخ دارد. با همه‌ی این‌ها، موضوع یادشده نمی‌تواند الزاما نشان‌دهنده‌ی بازگشت جک هدفون باشد. در ضمن گفته می‌شود که تعداد والپیپرهای فضایی گوشی آیفون ۱۰ اس مکس، قرار است بیشتر از آن‌چه باشد که قبلا دیده بودیم.

ظاهرا Apple قصد دارد در اپل واچ سری ۴ از پردازنده‌ی ۶۴ بیتی استفاده کند؛ خاطرنشان می‌کنیم که پردازنده‌های به‌کار رفته در آیفون، آیپد و مک همگی ۶۴ بیتی هستند. احتمالا می‌دانید، سیستم‌عامل iOS دیگر از نرم‌افزارهای ۳۲ بیتی پشتیبانی نخواهد کرد؛ به‌علاوه، پشتیبانی از نرم‌افزارهای ۳۲ بیتی از سال آینده در macOS متوقف خواهد شد؛ درحالی که اپل واچ سری ۳ به پردازنده‌ی ۳۲ بیتی مجهز است. از میان شایعات اخیر مرتبط به ساعت جدید کوپرتینویی‌ها، می‌توان به بهره‌گیری از نمایشگر بزرگ‌تر، حاشیه‌ی کمتر و طراحی زیباتر اشاره کرد. 

رویداد ویژه‌ی اپل رأس ساعت :۳۰۲۱ فرداشب آغاز خواهد شد؛

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment