تازه های فناوری

گوگل پشتیبانی از اثر انگشت را به آخرین نسخه بتا کروم در اندروید و مک افزود

سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403

گوگل در آخرین نسخه‌ی بتا کروم، پشتیبانی از اثر انگشت در دستگاه‌های اندرویدی و سیستم‌عامل مک را به مرورگر خود افزوده است. 

جدیدترین بتا گوگل کروم، یک به‌روزرسانی کاربردی یعنی پشتیبانی از اثر انگشت در دستگاه‌های اندروید و مک را به این مرورگر محبوب اضافه می‌کند که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا از این روش احراز هویت بیومتریک به‌عنوان یک لایه‌ی اضافی امنیتی بهره بگیرند.

این به‌روزرسانی به مرورگر Chrome امکان می‌دهد تا حسگرهای اثر انگشت فعلی اندروید و حسگرهای تاچ آیدی مک‌بوک پرو را برای انجام اسکن‌های خود به‌کار بگیرد. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا دیگر اشکال احراز هویت بیومتریک همچون حسگرهای اثر انگشت ویندوز هلو یا تاچ آیدی در دستگاه‌های قدیمی‌تر iOS نیز در نهایت قادر به بهره‌مندی از این به‌روزرسانی خواهند بود یا خیر.

Fingerprint

 

کروم بتا نسخه‌ی ۷۰ ویژگی‌های جالب توجه دیگری نیز به‌همراه دارد؛ از جمله ارائه‌ی پشتیبانی از بلوتوث وب برایویندوز ۱۰ که به کروم امکان می‌دهد تا با دیگر دستگاه‌های بلوتوث نزدیک، ارتباط برقرار کند (دیگر نسخه‌های کروم هم‌اکنون از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند). Google همچنین یک رابط برنامه‌نویسی آزمایشی تشخیص شکل جدید را معرفی می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد تا چهره‌ها، بارکدها و متون را در تصاویر، از جمله اسکن کدهای QR شناسایی کنند.

کروم اکنون هنگامی که کادر محاوره‌ای برای مواردی همچون تایید اعتبار، پرداخت‌ها یا انتخابگرهای فایل ظاهر می‌شود، به‌صورت خودکار از حالت تمام‌صفحه خارج می‌شود تا کاربران هنگام پاسخگویی به آن‌ها، ‌زمینه‌ی بهتری برای تصمیم‌گیری داشته باشند.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment